העסק שלכם ממריא וזה השלב המרגש בו אתם מפנים זמן מהעיסוקים שלכם כדי לחפש סטודיו לעיצוב גרפי שישתף אתכם פעולה ויתרגם את כל המהות של המותג שלכם לאלמנטים גרפיים חזותיים כדי לספר את הסיפור הייחודי שלכם.
כיום, ישנו שפע של מעצבים וסגנונות עיצוב אותם עליכם לסנן כדי למצוא את הסטודיו המושלם עבורכם. אם אינכם מיומנים ביסודות העיצוב, הניואנסים וההבדלים הקטנים יכולים ללכת לאיבוד בקלות, אנו כאן כדי לעזור עם כל הפרמטרים שיעזרו לכם להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבורכם.
השלב הראשון: אספו את המחשבות שלכם
לפני שאתם בוחרים, כדאי מאוד שתעצרו לרגע כדי להבין מה בדיוק אתם מחפשים. מאוד משתלם לאסוף את המחשבות שלכם מראש, כי באמת שאפשר ללכת לאיבוד בין כל האפשרויות שקיימות. לכן הבנת היעדים שלכם מאוד חיונית אם אתם רוצים להיות ממוקדים ולבחור את הסטודיו הנכון.
התחילו עם השאלות הלוגיסטיות כמו מה המטרה שלכם, מה התקציב שעומד לרשותכם, מהו ציר הזמן והאם ישנם אילוצי זמן שצריך לקחת בחשבון. אחרי שכיסיתם את השאלות הלוגיסטיות עברו לשאלות הנוגעות למשתמשים ולעיצוב עצמו כמו מי הוא קהל היעד שלכם ואילו רגשות אתם מעוניינים לעורר אצלו בעת האינטראקציה עם המותג שלכם.
עכשיו כשהמחשבות שלכם מסודרות, חפשו המלצות
כיום יש היצע נרחב של מעצבים גרפיים, בין אם עצמאיים ובין אם כאלו שעובדים בסטודיו מסודר. לכן יעזור אם תהיה לכם המלצה על סטודיו מקצועי מקולגות או אנשים שאתם מעריכים את דעתם. כדאי לציין שגם אם הגעתם לסטודיו מסוים אחרי שקיבלתם המלצות קודמות, רצוי שלא לדלג על שאר הפרמטרים ברשימה ובאמת לבדוק אם האסתטיקה העיצובית ושיטת העבודה של צוות הסטודיו מתאימה לכם מכל הבחינות.
ותק וניסיון, תנאי מאוד חשוב
מוכשרים ככל שיהיו, מומלץ וכדאי שהמעצבים הגרפיים בהם אתם בוחרים יהיו מנוסים. כלומר כאלו שעברו קורס עיצוב גרפי מקיף ושיהיה להם ניסיון בתחום שעבורו פניתם אליהם. ניסיון מקצועי יבטיח שצוות הסטודיו יקדיש את מירב תשומת הלב לפרטים הקטנים, ידע לנהל נכון את הזמן, מה גם שהמומחיות הדיגיטלית של צוות הסטודיו שנרכשה עם השנים תעמיד לרשותכם שפע של פתרונות חדשניים, מתקדמים ויצירתיים. יחד עם זאת אל תשכחו – שנות ניסיון רבות אינן אינדיקטור למעצב טוב, לכן בדקו היטב גם פרמטרים נוספים.
אל תפספסו את תיק העבודות
התבוננות בתיק העבודות היא אחד החלקים המהנים בתהליך החיפוש. כאשר אתם מעריכים את תיק העבודות שימו לב לרמת הכישורים, הניסיון והמקצועיות ובדקו האם סגנון העיצוב מתיישר עם המותג שלכם ועם החזון שאתם רואים בעיני רוחכם. תיקי עבודות טובים צריכים להיות מאוד מגובשים אבל לא הומוגניים מדי.
אם אותו רעיון חוזר על עצמו בכל עבודה רק בצורה אחרת, צריכה להידלק אצלכם נורה לגבי כישוריהם של המעצבים. זכרו שתיק עבודות אינו רק אוסף של תמונות אלא יותר אוסף של פתרונות לעסקים, לכן מלבד הוויזואליות עליכם לשים לב גם למסע היצירתי.
מחירים וזמני אספקה
בהתאם לקריטריונים החשובים לכם אתם אמורים להיות מסוגלים לצמצם את רשימת האפשרויות. כאשר אתם פונים למקומות המועדפים עליכם כדי לקבוע ראיונות אישיים, אל תשכחו לשאול מה המחיר עבור השירותים שאתם מחפשים, ומה הם זמני האספקה של התוצרים. אם למשל אתם מוגבלים בזמן וזקוקים לעיצוב בדד ליין מסוים, כדאי ציין זאת מראש, ולבדוק שהסטודיו יכול "לספק את הסחורה" בזמן.
ולסיכום, זכרו שהפגישה עם צוות הסטודיו היא כמו דייט ראשון ועליכם לבדוק ששני הצדדים מתואמים, מתקשרים בצורה דומה ושיש חיבור עם הגורם האנושי שיושב מולכם. בשורה התחתונה, עליכם לקבל את הרושם שהסטודיו מבין את המותג ויכול לספק בדיוק את התוצאות שרציתם.