קשה לדמיין אתרי אינטרנט בלי באנרים שמשדרגים את נראות האתר, מושכים את תשומת לב הגולש ומניעים לפעולה. באנרים הם מודעות ייחודיות שהאפיון, העיצוב והקופי שלהם עושה הבדל משמעותי בהעלאת מספר ההקלקות וביצירת חוויית המשתמש.
יש חשיבות רבה לדרך בה מעצבים את הבאנרים הן מבחינת גודל והן מבחינת צבעוניות תוך התאמה לאופי ולמיתוג של האתר ולקהל הגולשים.
הבאנרים באתר הם סוג של תמרורים עבור הגולשים. באנר בדף הבית מכוון, למשל, את הגולש במה לבחור וכיצד לבצע את הניווט או למצוא את דרכו באתר כמו גם מהווה שער להצגת כל המבצעים הייחודיים של האתר.
לדוגמא: כשמדובר באתר סחר אלקטרוני תפקידו של הבאנר להציג את מגוון המבצעים וההנחות לאותה תקופה ולעודד רכישה של הגולש. לרוב באנרים אלה יציגו הצעת מכר אטרקטיבית ו/או קוד קופון למימוש הרכישה באתר.
כיצד מעצבים באנרים לאתרים ועל מה חשוב לשים דגש בתהליך עיצובם?
שילוב נכון של באנרים באתרי אינטרנט
אין ספק שהגודל משחק תפקיד מרכזי בעיצוב הבאנר בהתאמה לתבנית ונראות האתר. יש באנר עליון, צדדי, תחתון והבאנרים יכולים להופיע במיקומים שונים, כל עוד הם לא גורעים או מעמיסים. המטרה היא שהם יתמזגו בהרמוניה עם האתר אלך יהיו במוקדים אסטרטגיים מספיק כדי להעביר את המסרים השיווקיים למשל, באנר עליון, באנר בין כתבות ובאנר בפוטר.
לרוב מסווגים אלה לבאנרים רוחביים ובאנרים אורכיים כאשר הרוחביים במרבית המקרית ימוקמו בחלק העליון של האתר ואילו האורכיים בצדדים, כדי לא לבלוע את המלל והויזואל של מרכז האתר. טווח המידות רחב כמו 336 × 280 פיקסלים לבאנר מלבני גדול.
מיתוג האתר באמצעות באנרים
העיצוב של הבאנרים מתמזג עם הנראות והשפה המיתוגית של האתר. לדוגמא: רקע של באנר בגוון הלוגו של החברה. חשוב שהוא יהיה אסתטי, קל ונוח לקריאה אך גם ימשוך תשומת לב של הגולש במיוחד כשמדובר באיסוף לידים או בהנעה למכירה.
מומלץ להקפיד על כך שהבאנרים יהיו בעלי נראות דומה זה לזה שמתכתב מחד עם רוח האתר ומאידך, גם עם עצמם. במיוחד אם מדובר בבאנרים המשלימים זה את זה. למשל, באנר טיזר ואז באנר שלמעשה מגלה את המבצע או באנרים של אותו מבצע עם הצעות מחיר למוצרים שונים הנכללים באותו המבצע.
קריאה לפעולה לבאנר אפקטיבי
חיוני שהקריאה לפעולה בבאנר תהיה בולטת ככל שניתן על מנת שהגולש אכן ילחץ על הבאנר וימשיך את תהליך הרישום, הפנייה או המכירה ולרוב לחצן הנעה לפעולה על הבאנר יובדל באמצעות מסגרת או פונט מודגש או שונה מעט. כמובן שגם הקריאה בכפתור צריכה להיות ברורה לתפעול כמו "לקנייה", "להזמנה" "למידע נוסף".
בכל מקרה, כדאי לשמור הצעת ערך מעניינת לבאנרים או לשלב בהם את המסרים החשובים ביותר שברצונכם להעביר. היות ועיצוב באנרים הוא תחום גמיש, ניתן לעדכן ולשנות את המלל על גבי הבאנרים לפי רוח התקופה (למשל, תקופת מבצע) ולהבליט באמצעותם את הנושאים החשובים ביותר.
אפשר לשדרג את נראות וייחוד הבאנרים באמצעים גרפיים שונים. כמו למשל, מסגרת דקורטיבית או דמויות מונפשות או אפקטים שונים של אנימציה. אך יש לשמור על עקביות וגם אם מדובר באלמנטים דינאמיים שעדיין תישמר ההרמוניה והחיבור למותג.
בעיצוב באנרים חשוב להבין הן בתכנות והן בעיצוב וכמובן לשלב קופירייטינג מנצח שמעביר את המסר. פנו לחברת מיתוג שתוכל לאפיין ולעצב עבורכם באנרים לשילוב באתר האינטרנט שלכם או של אחרים במסגרת שיתופי פעולה אסטרטגיים.