פרסום הוא המנוע של העסק והדרך למשוך לקוחות נוספים. בעידן הדיגיטלי עומדות לרשות העסק פלטפורמות שונות – קידום בגוגל וברשתות חברתיות לביצוע קידום יצירתי ואפקטיבי, אבל חשוב מאוד לשלב בין האון ליין לאוף ליין ולפגוש את הלקוחות גם מחוץ לזירה האינטרנטית.
פלייר מהווה אמצעי משתלם לקידום מכירות במידה ויודעים להשתמש בו נכון. עיצוב, קופי של המסרים השיווקיים והנעה לפעולה.
כל הסיבות מדוע עסקים עדיין צריכים פלייר גם בעידן הדיגיטלי וכיצד למקסם את הקידום באמצעות פלייר.
מהם היתרונות של עלונים כאמצעי שיווק?
פלייר הוא עלון פרסומי מודפס, שניתן לעצב במגוון דרכים ולמסור ללקוחות בדרכים שונות: לחלק בתיבות הדואר, למסור בעת מעמד הרכישה, להוסיף למגזינים, לקטלוג מוצרי החברה, להניח בעמדות בהן יש פוטנציאל תנועה גבוה.
יש אנשים שזקוקים למוצר מודפס ממשי להחזיק ביד ואמצעי תזכורת לפעילות החברה ופלייר יכול להיות אמצעי שיווק וקידום בפני עצמו או אמצעי משלים לפעילות הפרסומית והשיווקית של החברה. היתרונות רבים: מדובר בצורת שיווק זולה יחסית ופשוטה לייצור המהווה תזכורת פיזית ללקוח ואם פלייר נמסר באינטראקציה בין בית העסק ללקוח, ניתן אפילו לקבל משוב מידי בנוגע לאפקטיביות שלו.
למשל, חלוקת פלייר שמובילה את הלקוח להתעניין במוצר נוסף מבית היוצר של אותה חברה. אפשר לייצר מגוון פליירים כולל כאלה שיכילו קופונים או שוברי הנחה ותמריצים שונים על מנת להעלות את הערך של הפלייר בעיני הלקוח.
כיצד לעצב פלייר מנצח?
אפיון ועיצוב הפלייר קריטי להצלחה. יש להשקיע בחשיבה אסטרטגית מקדימה במה יעסוק הפלייר, האם יסקור את כלל השירותים, הפעילויות והמוצרים של בית העסק או יתמקד במוצר אחד או בפעילות ספציפית, יפנה ללקוחות פוטנציאליים מפלח שוק מסוים (כמובן שניתן להדפיס עלונים שונים לקהלים שונים ולמגוון מטרות).
ההחלטות שיתקבלו במישור האסטרטגי ישפיעו גם על נראות הפלייר – צבע, קומפוזיציה בשילוב בין תמונות למלל, מיקום הטקסט ביחס לתמונות והדגשת המסרים החשובים.
כדאי להחליט האם להדפיס משני צדי הפלייר לפי עלויות ההדפסה, מה יהיה גודל הפלייר (למשל, יתאים כמתלה לידית הדלת), ייכנס לתיבת הדואר, יתקפל, יציג חוויית קריאה מעניינת. החיבור לזהות המותגית חשובה מאוד במיתוג של הפלייר – לוגו, גוונים המזוהים עם המותג, פונטים ברורים מספיק לקריאה.
המטרה היא שכמה שיותר אנשים שיקבלו או ייחשפו לפלייר אכן יקראו אותו וצריך שיהיו אלמנטים בפלייר שימשכו את תשומת לב הלקוח מהבחינה העיצובית והטקסטואלית, לפי הקונספט המבוקש וכמובן, יניעו לפעולה, בהתאם לאסטרטגיה – מודעות (בית קפה חדש באזור), מכירה (להגיע ליום ההשקעה וליהנות מהנחה מיוחדת) וכדומה.
שילוב חשוב בין חברה מקצועית להפצה נכונה
על מנת להעביר את המסר חשוב להיעזר בשירותי עיצוב ומיתוג של חברה המתמחה בתחום ויודעת לאפיין ולעצב חומרי פרסום כמו פליירים. כמו כן, כדאי להשקיע מחשבה בתכנון התקציב שיוקצה לטובת העניין, הקפדה על הפקת הפלייר ועל הדפסה איכותית בהתאם לתקציב וחלוקת הפלייר במקום הנכון ובטיימינג הנכון, כחלק מקמפיין או אסטרטגיה רחבה.
בצעו אופטימיזציה לפליירים על פי הפידבקים או שנו ועדכנו אותם לפי התפתחות החברה, מועדים במהלך השנה או המיקום בו הם מחולקים (לעיתים יידרשו התאמות בשפה ובתמונות לפי קהלי היעד, הכנת פלייר במספר שפות).
שימו לב גם לדרך הטובה ביותר לחלוקת הפלייר גם לפי תקציב וגם לפי ניהול זמן והפצה משתלמת בין אם מדובר בתיבות דואר או באופן ישיר לכל אחד או פליירים שיונחו רק במפגש עם נציג מטעם החברה.
פלייר הוא אמצעי שיווק שאינו מקוון, אך יכול לתרום לתדמית העסק ולמשוך לקוחות גם מחוץ לרשת. אל תוותרו על עיצוב והדפסת פליירים מרשימים שקולעים למטרה.