בכדי להבין את החשיבות של מיתוג אתרים, יש צורך להבין למה מיתוג מהווה דבר מאוד משמעותי וחשוב לכל עסק, המטרה של הליך זה היא לייחד את החברה מהמתחרים שלה, ליצור הזדהות וקשר ישיר בין הנראות של החברה לרבות הסמל הוויזואלי שלה, לבין החברה ובסופו של דבר עם לעורר בצרכן רגשות חיוביים כאשר הוא מזהה את הסמל המדובר. כאשר עסק כלשהו מוביל תהליך כלשהו של מיתוג העסק שלו הוא למעשה מגדיר את עצמו ואת האופי שלו כפי שהיה רוצה להקרין החוצה, קושר אליו קהל של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים, יוצר בידול וממקם את עצמו בשוק.
מיתוג אתרים- במה מדובר?
במיתוג אתר אינטרנט המטרה היא למעשה לחבר בין המאפיינים של האתר לבין המוצר וכך לגרום בפועל לתנועה מרובה ואפקטיבית לאתר של החברה. מיתוג זה חייב להתחיל בהגדרת סוג האתר- האם מדובר על אתר שיווקי, אתר אינפורמטיבי או שמא מדובר על אתר מכירתי או כל סוג של אתר אחר. הנראות חשובה בהיבט של העיצוב הגרפי, החיבור והשילוב בין כלל המרכיבים לכדי יצירת מוצר גרפי אטרקטיבי וכן חווית גולש מזמינה ונוחה. יש צורך לחבר בין כל המרכיבים, להימנע מעומס על העין ולהפוך את האתר לידידותי ונגיש יותר למשתמש תוך הקפדה על הכלת כל התוכן הרלוונטי לצד ההיצמדות למפרט של העיצוב. ככל שיהיה יותר נעים ונוח להשתמש באתר, כך הגולש ישהה בו פרק זמן גדול יותר ופוטנציאל המכירה יגדל. כמובן שבד בבד הלקוח גם יזכור אותו וישוב אליו שוב כאשר יהיה לו צורך.
מלבד המראה של האתר, חשוב מאוד לזקק בצורה הטובה ביותר את המסרים שמעוניינים להעביר בו, לעדכן את המידע, משום שהמסרים והמידע הם אלה שיוצרים את הדימוי הנכון בקרב גולשים ובסופו של דבר הם אלה שגם יניעו אותם לפעולה.
כיצד מיתוג אתר קשור למיתוג העסקי?
מיתוג אתר הוא דבר חשוב ביותר והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהמיתוג העסקי. האתר מאפשר לעסק לשמור על קשר קבוע עם הלקוח ולספק עבורו מענה מידי ושירות טוב מסביב לשעון וכך הוא תורם בין היתר למיתוג אשר משדר כי מדובר על עסק אמין שכדאי לבחור בו.
כיצד ממתגים אתר בצורה הטובה ביותר?
בתהליך מיתוג אתרים יש צורך לחבר בין הלקוח לבין ערכי החברה וכן בין המוצר או השירות. יחד עם זאת, יש ליצור חיבור לחזון של החברה. בכדי לבצע מיתוג אתר בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, אשר יודעים כיצד לחשוב מחוץ לקופסא בכדי ליצור מיתוג אחר וייחודי וזאת מתוך הכרות עם הלקוח ועם מהות העסק שלו. בתהליך זה יש להגדיר מטרות כגון: מיהו קהל היעד, מה המוצר או המוצרים שמשווקים, מה החזון העסקי, מה המסק שחשוב להעביר ועוד. בסופו של דבר יש ליצור זהות גרפית לאתר האינטרנט בהתאם לזהות הגרפית המאפיינת את המיתוג של העסק כולו.