לוגו הוא הבסיס לכל פרויקט מיתוג וסימן ההיכר הבלתי מעורער של העסק. בשנים האחרונות עם פיתוחים בתחום ה-DIY הדיגיטלי, ניתן למצוא אתרים שונים דוגמת CANVA עם פלטפורמות ידידותיות למשתמש לעיצוב כולל עיצוב לוגו בחינם.
על פניו זה נשמע כמו פתרון אידיאלי למי שרוצה לעצב לעצמו לוגו בצורה זמינה וללא עלות. אבל כאשר בוחנים לעומק מגלים שיש לכך חסרונות רבים ויש שיקולים שחשוב להבין לפני שאתם מעצבים לוגו חינמי.
לוגו כמו של כולם או לוגו בהתאמה אישית?
נתחיל מההתאמה וייצוג הלוגו שלכם את ערכי המותג והעברת המסרים השיווקיים כולל הנעה לפעולה. עיצוב לוגו הוא מלאכת מחשבת ומבוסס על ידע מקצועי, יצירתיות וחשיבה אסטרטגית שרק צוותי מיתוג ומעצבים גרפיים המתמחים בתחום יכולים באמת לפצח ביצירת הלוגו הנכון והמדויק ביותר עבור העסק.
קשה מאוד לאנשים שאינם בעלי רקע מהתחום ללא מיומנות עיצובית ליצור לוגו קאסטום מייד וכשלוקחים בחשבון שהלוגו שלכם עתיד לככב במקומות רבים ולייצג אתכם, חשוב שהוא יעשה את העבודה הטובה ביותר.
עקביות אף היא משחקת תפקיד, לשנות ולהחליף לוגו אפשר בתקופה כשרוצים להשיק מיתוג חדש, אבל כדי לייצר זיהוי של המותג ושהלוגו יהיה זכיר, חשוב להיות עקביים בשימוש בלוגו ולכן לא כדאי לעצב לוגו חינמי וכל פעם לשנות אותו כי הוא לא יצא איכותי או מקצועי כפי שרציתם.
מקוריות היא שם המשחק. הלוגו שלכם צריך להיות ייחודי כי רק אם הוא יהיה ייחודי הוא יסייע לכם בתהליך הבידול שלכם ויש לזכור שבאתרים חינמיים, אפילו אם מוצעים כל מני פיצ'רים שמאפשרים משחק בין גוונים או שינוי אלמנטים מסוימים קשה ומאתגר יותר ליצור לוגו ייחודי ויתכן מאוד שלפתע תראו את הלוגו שלכם מופיע בכל מני עסקים אחרים לפחות בוריאציה מאוד דומה ותתבאסו שהוא לא יחיד ומיוחד שלכם כמו שאפשר ליצור בתהליך מיתוגי בעיצוב לוגו בהתאמה אישית.
מומחיות שעושה הבדל בתהליך המיתוג
עיצוב לוגו גם באפליקציות וממשקים ידידותיים יחסית הוא לא משימה פשוטה כפי שזה נראה ודורש מיומנות טכנית כלשהי וגם חשיבה אסטרטגית וראייה אסתטית במטרה ליצור קומפוזיציה אטרקטיבית שגם תטיב לתאר את נקודות החוזקה של העסק שלכם תוך התאמה לקהל היעד שלכם. בנוסף, חשוב להבין שהלוגו שלכם הוא לא רק מופיע על כרטיס הביקור, יש לייצר אותו במגוון פורמטים כדי להשתמש בו על גבי מוצרים שונים כולל חומרים לרשתות החברתיות, לאתר האינטרנט, קטלוג, ברושור וכדומה וצריך לדעת איך לעשות את זה נכון כדי שהוא יראה טוב בכל מדיום.
אם הלכתם על הפורמט מוכן מראש ורכשתם לוגו ממאגר מסוים גם כאן חשוב להיות ביקורתיים ולבדוק היטב. איך תדעו שהלוגו אכן מקורי והוא רק לכם? האם קבלתם אותו בפורמטים הנדרשים או יש לכם את היכולות הטכניות להמיר וליצור ממנו את הפורמטים הנדרשים לצרכי המיתוג והפרסום שלכם?
לוגו הוא אלמנט קריטי בחשיבות שלו לעסק ולכן כדאי לא לקחת סיכונים מיותרים. רצוי לפנות לחברת מיתוג ולהשקיע בהליך עיצוב לוגו והליך מיתוג כדי לעשות את העבודה בדרך המקצועית והטובה ביותר ולבלוט על פני המתחרים ולהגיע ללקוחות הנכונים.
בניגוד לסברה הרווחת, ניתן למצוא שירותי עיצוב ומיתוג במחירים אטרקטיביים בטווח מחירים רחב תלוי בשירות המבוקש ולקבל יחס אישי בהליך עבודה משותף שכולל גם סיעור מוחות כך שהחזון שלכם יהפוך למציאות או במקרה הזה ללוגו שייצג את העסק שלכם בנאמנות. אפשר לעצב לוגו גם בפרקי זמן קצרים יחסית ובכל מקרה – יש דברים ששווה לחכות להם ולא להתחיל בלעדיהם כמו לוגו.