תוכן עניינים

פליירים מעוצבים

מה זה פלייר ומה ההבדל בין ברושור ובין פלייר?

אפשר להגדיר את הפלייר בתור חומר שיווקי פרסומי, אשר נועד לא להעביר מידע, אלא לעזור לנו לשווק מוצר או שירות ספציפי. הפלייר מאופיין בכך שהפרסומת, החומר השיווקי, מגיע ישר ליד של הלקוח עם מגע פיזי. זאת בניגוד לפרסומות באינטרנט למשל או שלטי חוצות. המטרה שלנו בחלוקה של פליירים זה כאמור, לכוון את הלקוח לשירות או מוצר ספציפי, בלי שזה ילך לאיבוד בדרך. אנחנו מדברים על פעולה שיווקית ממוקדת מטרה בדרך כלל, המיועדת לצורך ספציפי. אנחנו יכולים לנסות לכוון את הלקוח לחוג חדש לילדים אשר נפתח בשכונה או למוצר חדש אותו אנחנו מוכרים היום במכולת השכונתית. אמנם, ברושור הוא גם כן חומר שיווקי פירסומי, אותו הלקוח מקבל ביד. אבל, ברושור בדרך כלל ישמש אותנו כדי להעביר מידע רחב על נושא מסוים. כמובן, נרצה ליצור חוברת מעניינת ואטרקטיבית, עם תוכן שיהיה רלוונטי עבור הלקוח כך שהוא לא 'ינטוש אותה באמצע'. עם זאת, ברושור בדרך כלל יכלול טקסט ארוך יותר מפלייר, שם נרצה ליצור מודעה קצרה, אטרקטיבית ואיכותית.

למרות התפתחות הטכנולוגיה: פלייר שיווקי כאן כדי להישאר

עידן השיווקי הדיגיטלי אולי יפתיע אתכם לגלות שלפלייר עדיין יש מקום של כבוד. ישנם אנשים שזוכרים מסרים פרסומיים רק אם הם מקבלים ליד שלהם פיסת נייר, שמושכת את תשומת הלב ומותירה בהם חותם.
פליירים מעוצבים אפשר לחלק בתיבות דואר או למסור בנקודות שיווק מרכזיות כחלק ממבצע קידום מכירות, להעביר למתעניינים שמגיעים לפגישת ייעוץ או לצרף למוצר שלקוח כבר רכש על מנת לעניין אותו במוצרים נוספים.
במסגרת העלון ניתן לרכז מסרים שונים ומגוונים במקום אחד, מבלי שהלקוח ילך לאיבוד או ייחשף למסרים של מתחרים.
המתעניינים שקיבלו את העלון השיווקי יכולים להעביר אותו הלאה לאחרים וניתן לשלב בפלייר גם קופונים והטבות, כך שהם יכללו תמריצים לשמירתם או למסירתם ומימושם.

בעולם השיווק אנחנו משתמשים בטכניקות שונות כדי להצליח להעביר מסר. במאמר הבא נדבר בהרחבה על התפקיד של הפלייר, איך לעצב פלייר כך שיצליח להעביר את המסר ולהוביל את הלקוח לפעולה אקטיבית? והאופן בו מעצבים בוחרים ליצור פלייר שיווקי מנצח.

עיצוב פלייר – טיפים מנצחים לפליירים מעוצבים שמניעים לפעולה

1. אפיון הפלייר – שלב ראשון בדרך להצלחה

חשוב מאוד להגדיר מטרה מראש לצורך הפקת העלון, כדי להבין במה להתמקד ביצירתו. האם המטרה היא לעדכן לקוחות על עסק חדש, השקה של קולקציה, מבצעים והטבות או להעביר מידע אינפורמטיבי על תהליך כלשהו שיש לבצע. האפיון קריטי, כי לפיו ניתן יהיה לבחור גוונים, קומפוזיציה של המלל, אלמנטים תומכים ולהחליט גם על החומר ממנו יופק הפלייר וסוגו.

לדוגמא – פלייר שנועד לעדכן דיירים על פרויקט נדל”ני חדש בסביבה יהיה לרוב מעוצב כתליון לידית, מבריק ויוקרתי מודפס משני הצדדים ויציג את המאפיינים החשובים באותו פרויקט. לעומת פלייר לקייטנה שיהיה בד"כ בצבעים עליזים יותר ויודפס על סוג נייר שונה.
כדאי להגדיר גם לוחות זמנים ותקציב, כדי לקבוע אבני דרך ולעמוד בעלויות ההדפסה ובזמני ההפצה

2. הבנת קהל היעד והצרכים שלו – איך נוח ללקוח לקבל את המידע השיווקי?

אם אנחנו רוצים להניע לקוח לפעולה אנחנו צריכים לחשוב איך יהיה לו נוח לקבל את הפלייר. למשל, אם אנחנו רוצים לעודד לקוחות לקנות מוצרים מחנות חדשה אותה פתחנו בסוף הרחוב, אנחנו נרצה להניח את הפלייר עם המבצעים על הדלת של בתי הלקוחות בבניין הסמוך. אבל אם אנחנו רוצים לתת פרטים ליצירת קשר בתום סדנה למשתתפים, אנחנו יכולים לחלק מוצר מודפס אשר ישמש אותם בסדנה או כזה שהם יכולים להכניס לתיק בקלות. זו יכולה להיות סימניה אולי או פשוט דף נייר מעוצב בקפידה. אנחנו כל הזמן רוצים לחשוב מתוך העיניים של הלקוח.

3. הכנת פלייר תוך שימוש במילות המפתח הנכונות 

אנשים מרפרפים על הכיתוב – הם קולטים בעיקר כותרות, היילייטים ומלל מודגש ולכן, חשוב לבחור פונטים שיהיו נכונים ויבלטו ויהיו פשוטים לקריאה מרחוק על רקע שמדגיש את המלל וכן מילים שילכדו את תשומת הלב.
למשל: חדש בשכונה, מבצע שאסור לפספס, הטבה מיוחדת בשבילכם, השירות שיחסוך לכם כסף וכל מסר עם מילים שמעודדות את הלקוח להתעניין – לאסוף את הפלייר ולעיין בו.
חשבו על מילים וביטויים מעולם התוכן שלכם ושל קהל היעד והחליטו מה לשים בפרונט בעת הכנת הפלייר.

4. הוספת רקע לפלייר שיכווין לפעולה

מכיוון שאנחנו מדברים על יצירה של כמו מודעה קצרה אבל כזו אשר צריכה להיות מדויקת, אין לנו כאן מקום לטעויות. כלומר, אנחנו רוצים למשוך את העין של הלקוחות, אם אנחנו רוצים להוביל אותם לפעולה מסוימת, אנחנו צריכים למצוא את הדרך למשוך את העין על ידי בחירה נכונה של רקע לפלייר או תמונה מעניינת אשר מציגה כמובן את המאפיינים הבולטים של העסק ובעיקר, מייצרת סקרנות אצל הלקוח.

5. שמירה על אפיון בשיטת הפירמידה

בעיצוב פלייר אי אפשר להתעלם מדרך עיבוד המידע של הביטויים והמידע שמופיע ראשון.
יש לסדר לפי סדר חשיבות את המידע על גבי הפלייר – כותרת בולטת, יתרונות של המוצר או השירות מהחשוב לשולי, משפט הנעה לפעולה שמזמין ליצירת קשר או מימוש ההטבה.
אין ספק שהמידע החשוב חייב להיות בהתחלה, כדי שהלקוח לא יפספס את הדברים החשובים ובעיקר את הפואנטה שלשמה הודפס העלון מלכתחילה.

ניתן להבליט את המסרים באמצעות פונטים שונים או מלל מודגש שמדגיש את המסרים החשובים ביותר, סימני קריאה, בעלון דו צדדי יש לשים לב שאין לנו מושג מאיזה צד הלקוח יקרא את העלון כי לא תמיד הדרך שבה הוא קורא אותו בשליטתנו ולכן, כדאי להדגיש את המסרים החשובים ביותר בשני הצדדים ולנסח גם בדרך שתהפוך אותם לכמה שיותר אטרקטיביים ומניעים לפעולה.

6. בחירה מדויקת של צבעים נכונים

שימוש בפלטת צבעים לצורך העברת מסר זה משהו שאנחנו פשוט לא יכולים לוותר עליו. בסופו של יום, אנחנו, בני האדם, מעבירים מסרים מהאחד לשני לא רק דרך מילים, אלא גם דרך מסרים עקיפים כמו צבע. אם למשל צבעתם את המותג בצבעים מסוימים ואתם רוצים דרכם להעביר מסר, אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו משתמשים בהם בתוך החומר השיווקי, כדי שהמסר יחדור ללקוח בצורה טובה יותר. אם אנחנו רוצים לעזור ללקוח להבין מה חשוב יותר ומה פחות, אנחנו צריכים לחשוב באיזה צבע לסמן כל שורה בתוך הטקסט.

עלינו לקחת בחשבון כי הכנת פלייר היא עוד אחד מאינספור פיסות מידע המגיעות ללקוח שלנו בכל יום. בעקבות השימוש האינטנסיבי של רבים מאיתנו במסכים דיגיטלים, אנחנו למעשה מקבלים אינפורמציה ופירסומות כמעט בכל רגע במהלך היום. כדי שהשיווק שלכם יבלוט מעל האחרים ויצליח לספר סיפור, אנחנו צריכים להקפיד על הפרטים הקטנים. אנחנו נרצה להבין אילו צבעים יעוררו רגש בלקוחות שלנו, מה ימשוך את תשומת הלב שלהם וכמובן, איך נצליח להעביר להם את המסר המדויק אשר בסופו של דבר, יוביל אותם לבצע את הפעולה אליה כיוונו לכתחילה.

7. הקפדה על איכות סוג הנייר לפלייר

זה נשמע אולי פרט זניח, אבל הוא חשוב בדיוק כמו הפרטים האחרים. בעת עיצוב פלייר אנחנו צריכים להחליט על איזה סוג של דף אנחנו מעוניינים להדפיס את הפלייר השיווקי, למה זה חשוב? קחו למשל דוגמא על משרד עורכי דין. כאשר לקוח בוחר משרד עורכי דין מעבר לכל דבר אחר, הוא רוצה להיות בטוח כי הוא בוחר באנשי מקצוע מעולים אשר לוקחים את העבודה שלהם במלוא הרצינות. אם נבחר להדפיס לאותם לקוחות מידע על נייר פשוט, המחשבה הראשונה של הלקוח תהיה כי הוא לא מעוניין בשירות שיש למשרד להציע. פשוט משום שהדף אותו הוא מחזיק זה דף פשוט, כאילו הילדה הקטנה הביאה יצירה מהגן. לעומת זאת, אם נבחר להדפיס את המידע על נייר איכותי, כזה המרגיש טוב בידיים, מיד תעלה תחושה כי מדובר על עסק רציני, לכן כדאי לנו לפנות אליו ולקבל שירות.

כאמור, עבורכם אולי הפרטים הללו נשמעים לא חשובים. אבל אנחנו, העובדים במקצוע הזה, יודעים כי אלו בדיוק הפרטים אשר עושים את כל ההבדל.

לעבוד ביחד כדי להשיג תוצאות, במקום לבזבז את הזמן ולנסות להבין בדיוק מה הלקוחות שלכם מחפשים בלי שיש לכם ניסיון מוקדם בנושא הזה, אנחנו כאן עבורכם. אנחנו נשמח ללוות אתכם, לשתף אתכם בידע אותו צברנו לאורך השנים ולתת לכם את הכלים אשר יאפשרו לכם להביא ללקוחות שלכם את המידע המדויק, זה שיעזור לכם להניע אותם לפעולה ולהגדיל את העסק שלכם.

פנו לסטודיו למיתוג ולעיצוב שיאפיין ויתכנן אתכם ולמענכם פלייר שישרת אתכם במשימה

נטע אפק
נטע אפק

נטע עוסקת בתחום העיצוב מעל 5 שנים ושמחה לשתף אתכם בידע שלה

אולי גם יענין אותך...