טיפים לעיצוב פלייר שייקחו את העסק שלך קדימה

עיצוב פלייר

בעידן השיווקי הדיגיטלי אולי יפתיע אתכם לגלות שלפלייר עדיין יש מקום של כבוד. ישנם אנשים שזוכרים מסרים פרסומיים רק אם הם מקבלים ליד שלהם פיסת נייר, שמושכת את תשומת הלב ומותירה בהם חותם.
פליירים מעוצבים אפשר לחלק בתיבות דואר או למסור בנקודות שיווק מרכזיות כחלק ממבצע קידום מכירות, להעביר למתעניינים שמגיעים לפגישת ייעוץ או לצרף למוצר שלקוח כבר רכש על מנת לעניין אותו במוצרים נוספים.
במסגרת העלון ניתן לרכז מסרים שונים ומגוונים במקום אחד, מבלי שהלקוח ילך לאיבוד או ייחשף למסרים של מתחרים.
המתעניינים שקיבלו את העלון השיווקי יכולים להעביר אותו הלאה לאחרים וניתן לשלב בפלייר גם קופונים והטבות, כך שהם יכללו תמריצים לשמירתם או למסירתם ומימושם.

כיצד תעצבו פלייר מנצח שאכן ישיג את המטרות שלו? לפניכם מספר דגשים חשובים:

אפיון הפלייר – שלב ראשון בדרך להצלחה

חשוב מאוד להגדיר מטרה מראש לצורך הפקת העלון, כדי להבין במה להתמקד ביצירתו. האם המטרה היא לעדכן לקוחות על עסק חדש, השקה של קולקציה, מבצעים והטבות או להעביר מידע אינפורמטיבי על תהליך כלשהו שיש לבצע.

האפיון קריטי, כי לפיו ניתן יהיה לבחור גוונים, קומפוזיציה של המלל, אלמנטים תומכים ולהחליט גם על החומר ממנו יופק הפלייר וסוגו.

לדוגמא – פלייר שנועד לעדכן דיירים על פרויקט נדל"ני חדש בסביבה יהיה לרוב מעוצב כתליון לידית, מבריק ויוקרתי מודפס משני הצדדים ויציג את המאפיינים החשובים באותו פרויקט.
כדאי להגדיר גם לוחות זמנים ותקציב, כדי לקבוע אבני דרך ולעמוד בעלויות ההדפסה ובזמני ההפצה.

מילות מפתח שעושות הבדל

אנשים מרפרפים על הכיתוב – הם קולטים בעיקר כותרות, היילייטים ומלל מודגש ולכן, חשוב לבחור פונטים שיהיו נכונים ויבלטו ויהיו פשוטים לקריאה מרחוק על רקע שמדגיש את המלל וכן מילים שילכדו את תשומת הלב.
למשל: חדש בשכונה, מבצע שאסור לפספס, הטבה מיוחדת בשבילכם, השירות שיחסוך לכם כסף וכל מסר עם מילים שמעודדות את הלקוח להתעניין – לאסוף את הפלייר ולעיין בו.
חשבו על מילים וביטויים מעולם התוכן שלכם ושל קהל היעד והחליטו מה לשים בפרונט.

סדר העדיפויות קובע

בעיצוב פלייר אי אפשר להתעלם מדרך עיבוד המידע של הביטויים והמידע שמופיע ראשון.
יש לסדר לפי סדר חשיבות את המידע על גבי הפלייר – כותרת בולטת, יתרונות של המוצר או השירות מהחשוב לשולי, משפט הנעה לפעולה שמזמין ליצירת קשר או מימוש ההטבה.
אין ספק שהמידע החשוב חייב להיות בהתחלה, כדי שהלקוח לא יפספס את הדברים החשובים ובעיקר את הפואנטה שלשמה הודפס העלון מלכתחילה.

ניתן להבליט את המסרים באמצעות פונטים שונים או מלל מודגש שמדגיש את המסרים החשובים ביותר, סימני קריאה, בעלון דו צדדי יש לשים לב שאין לנו מושג מאיזה צד הלקוח יקרא את העלון כי לא תמיד הדרך שבה הוא קורא אותו בשליטתנו ולכן, כדאי להדגיש את המסרים החשובים ביותר בשני הצדדים ולנסח גם בדרך שתהפוך אותם לכמה שיותר אטרקטיביים ומניעים לפעולה.

לא מתפשרים על איכות התמונה

נכון שיש כאן עניין של עלויות, אבל פלייר הוא מוצר שחייב להיות אטרקטיבי מבחינה חזותית. לכן נושא בחירת התמונה כך שתדבר את השפה המבוקשת ותעביר את המסר ובעיקר הדפסה של תמונה איכותית משחקים תפקיד מהותי בעיצוב ובהצלחת הפלייר. אל תתפשרו על עלויות ההדפסה ועל איכות התמונה על אחת כמה וכמה אם אתם משווקים מוצר וויזואלי.
פנו לסטודיו למיתוג ולעיצוב שיאפיין ויתכנן אתכם ולמענכם פלייר שישרת אתכם במשימה.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
נטע אפק

נטע אפק

נטע עוסקת בתחום העיצוב מעל 5 שנים ושמחה לשתף אתכם בידע שלה

אולי גם יענין אותך...