Engagement – רמת המעורבות של הגולשים (או העוקבים) שלנו
אנחנו חיים בעידן בו מי שלא משקיע בעבודה ברשת, פשוט יגלה כי הוא לא ממש 'קיים'. היום, כדי להצליח להתגבר על התחרות האדירה שיש בחוץ, אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לפתות את הלקוחות הפוטנציאלים, דרך הרשת, לבחור דווקא במוצר שלנו. המונח אינגייג'מנט, מתאר את האופן בו לקוחות מתקשרים עם העסק דרך האתר. למשל, דרך יצירת קשר, שאלת שאלות בצאט בוט וכן הלאה. האלגוריתם של גוגל, זה שבוחר איך לארגן את סדר הופעת האתרים עבור כל גולש, יחליט במידה רבה האם האתר שלכם מעניין יותר או פחות, על פי כמות האינגייג'מנט שהאתר מקבל. לא רק זה, אינגייג'מנט הוא עניין חשוב גם משום שככל שהאינטרקציה הטבעית עם הלקוחות רבה יותר, כך גם הסיכויים שלכם למכור בסוף התהליך, עולים בהתאמה. היום, בעזרת טכנולוגיה אנחנו יכולים לתקשר עם הקהל בדרכים שונות ומשונות. על כך נדבר בהרחבה במאמר הבא.
מתי אינגייג’מנט יכול להתרחש?
קודם כל, אנחנו רוצים לטעת בלקוחות שלנו תחושה של אמון – אינגייג'מנט, כלומר, פעולה אקטיבית של לקוח באתר עבור יצירה של קשר, יכול להתרחש אך ורק כאשר הוא מרגיש שיש לו עם מי לדבר. אנחנו מיד נעבור על הדרכים הטכניות ליצירת התחושה הזו . אבל רגע לפני כן אנחנו רוצים להסביר את העיקרון. נסו לחשוב על עצמכם. אם אתם נכנסים למשל לאתר של בית עסק המתמחה בייבוא מוצרים לגינה. נגיד יש לכם שאלה באיזה עניין נקודתי. מה יוביל אתכם לבצע את הרכישה? במקרה הראשון אין מענה גם לאחר כמה ימים וגם המענה שכן ניתן רק לאחר כמה ימים ארוכים, לא עונה בדיוק על הצורך שלכם. במקרה השני, אתם מקבלים מענה ישר כאשר אתם שואלים את השאלה, אתם רואים כי המענה רלוונטי וכן הלאה. סביר להניח כי במקרה השני תרגישו כי אתם יכולים 'לשלוף את הארנק' בלי היסוס. אינגייג'מנט זו לא רק עוד מילה בשפה של משווקים בניסיון לעזור לכם בתהליכי קידום. אלא, כאשר עושים את העבודה כמו שצריך אנחנו פשוט נראה איך אנחנו מצליחים להעניק שירות טוב לעוד ועוד לקוחות. איך אנחנו מצליחים לספק לקהל היעד שלנו בדיוק את מה שהוא מחפש.
איך משיגים אינגייג’מנט גבוה ככל האפשר?
ערכנו עבורכם רשימה של כמה פעולות אשר יכולות לשפר במידה משמעותית את מידת המעורבות של הלקוחות שלכם אתכם. נעבור עליה עכשיו ביחד.
1. צ'אט בוט ועזרה בזמן אמת
הלקוחות שלכם רוצים לדעת כי יש למי לפנות. עבודה עם הלקוחות ומתן עצה אם יש שאלות וכיוצא באלו, יכולה להיעשות בכמה דרכים. קודם כל אנחנו יכולים ליצור צ'אט בוט ייחודי לאתר. כלומר, עם הפתיחה של האתר, הלקוח יקבל את האפשרות לשאול שאלות את הבוט והוא ידע לענות על השאלות שלו. שכן אנחנו יודעים היטב, בתור בעלי עסקים, כי השאלות של הלקוחות חוזרות על עצמם. שירות טוב יכול להיות גם מתן 'מענה אישי', על ידי מחשב, על בסיס שאלות של לקוחות אחרים. אל תשכחו כי אנחנו חיים בעידן ה AI והצאט ג'י פי טי. כלומר, היום יש לנו טכנולוגיה מתקדמת אשר יכולה לעבד את התהליך הזה בצורה מצוינת. הרבה יותר טובה מזו שהכרנו בעבר.
אתם יכולים לבחור לנהל את התקשורת עם הלקוחות דרך הודעה המועברת מהאתר ישר לוואצאפ של בית העסק. מה שכמובן, מייצר את התחושה כי אתם לוקחים את הלקוחות ברצינות וכי כל אחד מקבל מענה אישי. כך, הלקוחות באופן אינטואיטיבי ירגישו בנוח לפנות אלינו שוב ושוב.
כמובן, כדאי מאוד למקם את הפרטים ליצירת קשר במקום בולט, על מנת שהלקוחות שלנו ידעו לאן הם צריכים להפנות את תשומת הלב בכל רגע ולמי הם צריכים לפנות במידת הצורך.
2. צרו עמוד עם 'שאלות, תשובות'
אנחנו חיים בעולם מהיר ודינמי. עולם בו אף אחד לא רוצה להמתין ולו לרגע כדי למצוא פתרון לאיזו שאלה. אתם, בתור בעלי עסקים, רוצים להצליח 'לתפוס' את הלקוחות שלכם בכל זמן נתון. גם אם הלקוח נכנס לאתר כשהוא בתור בסופר וגם אם הוא לא מצליח להירדם ונכנס לאתר באמצע הלילה. לכן, אתם תמיד רוצים להכין לו מקום בו הוא יצליח לקבל תשובה לכל שאלה. זה לא רק שירות טוב, אלא זה גם מעודד את הלקוח להרגיש שוב, כי יש לו על מי לסמוך. מה שכמובן, יעלה את האינגייג'מנט במידה רבה.
3. תוכנית תגמולים שעושה הבדל
כדי לחזק את המעורבות של הלקוחות באתר אפשר לתכנן ולאפיין תוכנית תגמולים ותמריצים למי שמשאיר פרטים, מבצע רכישה, נרשם לניוזלטר או למועדון לקוחות דרך האתר. הפכו פעולות שבעבר התבצעו באופן פיזי או דרך מענה טלפוני לזמינות באונליין ועל מנת לעקוף את מחסום החשש של הלקוח – הציעו הטבה או בונוס למי שמבצע את הפעולות אונליין, הוזלה בדמי המנוי, קופון הנחה ואפילו שי צנוע. הרי בנינו, מי לא אוהב מתנות חינם? כך כולם מרוויחים. אתם מרוויחים את ההיקשרות של הלקוח לעסק והם מרוויחים כי הם נרשמו לקבלת הטבות נוספות .
4. פופ אפ ופרסונאליזציה
היום אנחנו רואים כי עולם השיווק הולך יותר ויותר לכיוון של פרסונאליזציה. כלומר, למתן תחושה אישית לכל לקוח. הרי אנחנו מבינים היום בעולם השיווק כי על מנת שנוכל למכור בגדול, אנחנו צריכים ליצור סיפור שהוא רק שלנו. אם נתאים את השירותים שלנו, גם באופן אוטומטי לכל לקוח, אנחנו באופן טבעי נעביר את התחושה כי לאותו לקוח יש מקום מיוחד אצלנו בעסק.
נוכל ליצור פרסונליזציה לדוגמא תוך מתן ברכת שלום בכל כניסה באמצעות באנר קופץ שיעניק להם סיבה להישאר באתר כמו הטבה, דיווח על מבצע או עדכון מיוחד.
במידה והלקוח נרשם כבר לאתר והוא מזוהה אפשר להציע לו באזור האישי הטבות ייחודיות עבורו בהתבסס על היסטוריית הקניות או השימוש שלו באתר. ניתן להשתמש באלמנטים ויזואליים כמו וידאו וסרטון הכרות עם המוצר, השירות או ברכה מצולמת מהמנכ"ל.
5. תגובות לאייטמים וסקרים לחוות דעת
גולשים אוהבים שיש מי שמקשיב להם או יותר נכון – קורא אותם. אפשר לפתוח את האייטמים או הכתבות באתר לתגובות, דירוג, ביקורות, פידבקים כך שהגולש יהיה מעורב ככל שניתן וירגיש שלצוות האתר אכפת ממה שהוא חושב ועבורכם – מדובר בפידבק אפקטיבי שיכול לסייע לכם לחדש ולהתאים את האתר.
כמו כן, הטמיעו כפתורי אינטראקציה באתר כמו כפתור תגובה, שיתוף, שליחה במסנג'ר או במייל או שליחת הודעה ישירה לוואטסאפ העסקי
דרך נוספת ליצור אינטראקציה עם המשתמשים היא באמצעות סקרים המהווים אינדיקציה לפעולות שיווקיות ושיפור האתר. תוכלו ליצור מקום ייעודי לסקר או להקפיץ בפופ אפ סקר שיאפשר למשתמשים להביע את דעתם.
6. הגברת האמון של הגולשים במותג
השתמשו ב trust factors – אלמנטים ברחבי העמוד שמגבירים את הביטחון של הגולש, כמו לוגואים של לקוחות שאתם עובדים איתם, תעודות הסמכה, תמונות אותנטיות שלכם ושל העסק – המאפשרות לגולשים להכיר אתכם ולהתחבר למה שאתם עושים וכל דבר שיעזור לגולש להאמין באתר ובמוצר.
סיכום של הנאמר ופניה לעתיד
כאמור, אנחנו חיים בעידן מיוחד, עידן בו אנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסא ולעבוד על השירותים שלנו כמו שצריך כדי להניע לפעולה את הגולשים וליצור אינגייג’מנט גבוה, כדי שנוכל לסחוף אחרינו עוד ועוד לקוחות. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לקבל הדרכה וליווי בדרך להשגת כל יעד.