
אינטראקטיב
איך תתקשרו עם הלקוחות שלכם באתר?
אינטראקציה עם לקוחות היא שם המשחק. אתם מעוניינים שהאתר שלכם ימשוך גולשים, ישאיר אותם כמה שיותר זמן באתר, יניע אותם לפעולה ויחזיר אותם לבקר אתכם שוב ושוב.
אתר המיישם מודל אפקטיבי של אינטראקציה יוכל להגיע לתוצאות טובות יותר. הטכנולוגיה המתקדמת של היום מאפשרת לייצר אינטראקציה ולהפיק חוויית שירות טובה וידידותית במיוחד: טפסים, צ'אט בוט, קישור לשיחת וואטס אפ או מסנג'ר אונליין ועוד אלמנטים ושדרוגים שמחזקים את מערכת היחסים עם הגולשים.
צ'אט בוט ועזרה בזמן אמת
מומלץ לשלב באתר תיבת צ'אט שתיפתח בכל כניסה של הלקוח או כשהוא לוחץ על יצירת קשר. אפשר לבחור מראש שאלות ותשובות שחוזרות על עצמן על מנהל לסייע ללקוח או להעניק לו מענה מידי גם מחוץ לשעות הפעילות של צוות שירות הלקוחות. הצ'אטים מבוססים על בינה מלאכותית ובמקרים רבים מסייעים בפניות של לקוחות עוד טרם אלה הגיעו לנציג אנושי.
כדאי לאפשר ללקוח לשלוח הודעה בכל עת ובשעות הפעילות לנהל שיחה באמצעות תיבת הצ'אט עם אחד הנציגים. לקוחות רבים מעדיפים היום לכתוב מאשר להתקשר ולכן הצ'אט הוא פתרון מצוין ובאתרי סחר גם יכול להעלות את הסיכויים לרכישה דרך האתר. בדרך זו הלקוח ירגיש שיש עם מי לדבר והוא בידיים הטובות ביותר!
אפשר לתת ללקוח לבחור גם את ערוץ התקשורת המועדף עליו באמצעות קישוריות אופציונאלית דרך האתר כמו למשל, חיוג ישיר או פתיחת צ'אט בוואטסאפ, כשהוואטסאפ עסקי קיימות אפשרויות למענה אוטומטי, שיכול לספק לקוחות רבים לפחות עד שיקבלו מענה אישי.
בכל מקרה, מקמו את הדרכים ליצירת הקשר בעיצוב במקום בולט כולל האייקונים המוכרים כדי שהלקוח ידע לזהות אותך ולהשתמש בהם בקלות. כדאי לשלב גם תוספים המפנים למדיה החברתית כדי להבהיר לגולש ששירות ניתן גם בערוצים נוספים משלימים כמו אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין וכל מקום בו יש אפשרות למסנג'ר והתכתבות.

תוכנית תגמולים שעושה הבדל
כדי לחזק את המעורבות של הלקוחות באתר אפשר לתכנן ולאפיין תוכנית תגמולים ותמריצים למי שמשאיר פרטים, מבצע רכישה, נרשם לניוזלטר או למועדון לקוחות דרך האתר. הפכו פעולות שבעבר התבצעו באופן פיזי או דרך מענה טלפוני לזמינות באונליין ועל מנת לעקוף את מחסום החשש של הלקוח – הציעו הטבה או בונוס למי שמבצע את הפעולות אונליין, הוזלה בדמי המנוי, קופון הנחה ואפילו שי צנוע.
פופ אפ ופרסונאליזציה
הפרסונאליזציה היא חלק בלתי נפרד מהתקשורת עם הלקוחות באונליין ודרך האתר. ניתן לברך אותם לשלום בכל כניסה באמצעות באנר קופץ שיעניק להם סיבה להישאר באתר כמו הטבה, דיווח על מבצע או עדכון מיוחד.
במידה והלקוח נרשם כבר לאתר והוא מזוהה אפשר להציע לו באזור האישי הטבות ייחודיות עבורו בהתבסס על היסטוריית הקניות או השימוש שלו באתר. ניתן להשתמש באלמנטים ויזואליים כמו וידאו וסרטון הכרות עם המוצר, השירות או ברכה מצולמת מהמנכ"ל.
תגובות לאייטמים וסקרים לחוות דעת
גולשים אוהבים שיש מי שמקשיב להם או יותר נכון – קורא אותם. אפשר לפתוח את האייטמים או הכתבות באתר לתגובות, דירוג, ביקורות, פידבקים כך שהגולש יהיה מעורב ככל שניתן וירגיש שלצוות האתר אכפת ממה שהוא חושב ועבורכם – מדובר בפידבק אפקטיבי שיכול לסייע לכם לחדש ולהתאים את האתר.
כמו כן, הטמיעו כפתורי אינטראקציה באתר כמו כפתור תגובה, שיתוף, שליחה במסנג'ר או במייל או בוואטס אפ לחברים.
דרך נוספת ליצור אינטראקציה עם המשתמשים היא באמצעות סקרים המהווים אינדיקציה לפעולות שיווקיות ושיפור האתר. תוכלו ליצור מקום ייעודי לסקר או להקפיץ בפופ אפ סקר שיאפשר למשתמשים להביע את דעתם.