חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך השלם לבניית משפך שיווקי

תוכן עניינים

איך לבנות משפך שיווקי

פסיכולוגים בכל רחבי העולם עובדים בחברות מובילות בניסיון לענות לשאלה החשובה ביותר בעולם העסקי היום. השאלה היא מה הגורמים אשר יכולים להשפיע בפועל על ההחלטות אותן מקבל הלקוח ברגע האמת. כולנו, כל בעלי העסקים, היינו רוצים לחיות בעולם אידיאלי. עולם בו אנחנו מפרסמים מוצר מסוים וישר, רואים איך הלקוחות שלנו עטים עליו. אבל האמת היא כי במציאות זה לא ממש מתנהל באותה הצורה. למה זה ככה ואיך אנחנו יכולים בפועל למשוך את הלקוחות הפוטנציאלים לרכוש מהמוצרים שלנו? על כך נסביר בהרחבה במאמר הבא.

מה זה בדיוק משפך שיווקי ולמה הוא חשוב

המונח 'משפך שיווקי', בא לתת לנו תיאור ויזואלי לתהליך הפסיכולוגי אותו עוברים הלקוחות שלנו עד לביצוע הרכישה הלכה למעשה. אבל לפני שנצלול למונחים מקצועיים, בואו ננסה להבין מה הגורמים הפסיכולוגים אשר מונעים מהלקוחות שלנו לרכוש את המוצרים שלנו. לצורך המשל, ניקח חברת קוסמטיקה המשיקה אודם חדש ואישה צעירה אשר יכולה להיות לקוחה פוטנציאלית. מלבד עיצוב לוגו למאפרת שהוא הזהות של כל עסק, בשלב הראשון, הלקוחה צריכה להיחשף לכך שהחברה השיקה אודם חדש. היא יכולה להיחשף למידע הזה דרך משפיעניות ברשתות החברתיות, דרך פרסום ממון, בזכות מנוע החיפוש של גוגל וכן הלאה. נדבר כמובן על התפקיד החשוב כל כך של החשיפה הראשונית הזו בהמשך. כעת, הבחורה מסתכלת במוצר ותוהה האם הוא יהיה רלוונטי עבורה. לשלב הזה אנחנו קוראים שלב 'ההתעניינות'. יש מקרים בהם השלב הזה עובר במהירות והיא כבר משוכנעת כי מדובר על המוצר עבורה. במקרים אחרים, מורכבים יותר, היא תשאל את עצמה האם יש לה את היכולת הכלכלית לרכוש את המוצר? האם הוא באמת עונה על הצרכים שלה ועוד. התפקיד שלנו, בתור בעלי העסקים, זה להסביר לה במגוון דרכים, מדוע המוצר הזה מתאים בדיוק עבורה. בשלב הבא הבחורה תפתח חשק ורצון לרכוש את המוצר מכל מיני סיבות. בשפת הרחוב, היא תתחיל 'לפנטז' על המוצר. לדמיין איך האודם ישתלב במגירת האיפור ואיפה היא תניח אותו כדי להיראות נפלא, איזה מחמאות היא תקבל וכן הלאה. גם בשלב הזה היא יכולה להחליט לרכוש את המוצר, אבל אם היא עדיין מתלבטת, אנחנו נעשה פעולה של 'שימור', כלומר, אנחנו נזהה אותה כלקוח פוטנציאלי וכל הזמן נשווק לה את המוצר, עד שהיא תבצע את הרכישה בפועל בחנות או באתר. אם את השלב הראשון התחלנו עם הרבה לקוחות פוטנציאליות, בכל אחד מהשלבים הבאים, כמות הלקוחות תרד, עד שנגיע ללקוחות האלו שצריכים עוד 'דחיפה קטנה', כדי לרכוש את המוצר.

למה חשוב להשקיע בכל אחד מהשלבים לאורך המשפך

בעידן בו הלקוחות שלנו מוצפים כל הזמן במידע חדש, כאשר הכל משתנה במהירות והמתחרים שלנו יכולים להציע ללקוחות שלנו אלטרנטיבות מצוינות, אנחנו חייבים לשמור את הלקוחות שלנו קרוב אלינו. לכן, אנחנו צריכים לשווק בכל דרך על מנת לחשוף אותם למוצרים ולעורר בהם התעניינות. את העבודה הזו אנחנו יכולים לעשות עם קידום ממומן כאמור ובאמצעות שיתופי פעולה עם כוכבי רשת. האופציה השנייה העומדת לרשותנו, היא להשתמש בכלים של 'קידום אתרים אורגני', כדי לחשוף את הלקוחות הפוטנציאלים לאותו משפך שיווקי. לכן, חשוב להשקיע באתר מקצועי, חשוב להשקיע בעיצוב של האתר ולספק לו את כל הסיוע הנדרש כדי לעלות ראשון בחיפוש בגוגל שוב ושוב. בהמשך, אנחנו צריכים לערוך אנליזה ולראות איזה משפך שיווקי עבד לנו טוב יותר. כלומר, מה הייתה הדרך הקצרה ביותר בה הצלחנו למשוך אלינו לקוחות חדשים. כל פעולה ופעולה חייבת להיעשות במקצועיות חסרת פשרות כדי שנוכל להגיע לתוצאות ולשמור על העסק שלנו חי ונושם. בזכות לקוחות אשר יחזרו אלינו שוב ושוב בכל פעם מחדש.

לעבוד עם אנשי מקצוע מצויינים

כאמור, זה עידן בו הכל משתנה במהירות וגם האופי של המשפך השיווקי משתנה לאורך השנים. לכן, גם אתם, בתור בעלי עסקים, חייבים להישאר עם היד על הדופק. הדרך לעשות זאת היא על ידי גיוס אנשי צוות מצויינים, מי שמומחים בעולם השיווק והדיגיטל ויכולים לעזור לכם להביא עוד ועוד לקוחות מרוצים לרכוש את המוצרים שלכם דווקא.

נגישות

איזה כיף, בואו נדבר!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם :)

פרטי יצירת קשר
באיזה שירות אתם מתעניינים?