כל עסק יודע כי עיצוב לוגו בפוטושופ מהווה דבר חשוב מאוד עבורו. הלוגו של העסק, החברה או הארגון מהווים למעשה את התמונה החזותית שלהם. עליהם להיות ייחודיים, קליטים והכי חשוב מייצגים, כאשר המטרה של הלוגו היא לבדל את העסק, החברה או הארגון מכל מתחריו. הלוגו צריך לעורר רגשות, תחושות ומסר שחשוב לכם להעביר לקהל היעד שלכם, באופן שייחרט בזיכרון שלו בצורה הטובה ביותר. העיצוב שלו חייב להיות מונע מחשיבה יצירתית ושיווקית שכן המטרה היא ליצור סימן או סמל שיסייעו לכם למכור יותר.
מה הלוגו צריך לשקף?
אם החלטתם על בניית לוגו לעסק שלכם, הדבר הראשון שעליכן לעשות הוא להחליט איזה סוג אתם רוצים: האם אתם מעוניינים באיור, תמונה, אותיות, גרפיקה מופשטת, שילוב של כמה מהם ועוד. עליכם לחשוב מה השימוש העתידי של הלוגו שלכם- האם הוא עתיד לשקף מוצר אחד שהעסק מייצר או משווק או שמא מדובר על השירותים או המוצרים שאתם מציעים באופן כללי. כמובן שחשוב מאוד שתחשבו על קהל היעד שלכם, כאשר קהל צעיר יאהב יותר לוגו צעיר ומעוצב יותר ואילו קהל מבוגר יתחבר יותר לשמרני יותר. כל קהל יעד הוא אחר ויש לדייק בעיצוב בהתאם לקהל היעד.
עיצוב פשוט ומופשט
חשוב לזכור כי לוגו מורכב ומקושקש מדי עלול להיות קשה לפיענוח על ידי קהל היעד. חשוב שהוא יהיה פשוט וקליט, כך שמי שרואה אותו יזכור אותו. אם יש לכם כמה פרטים שאתם מרגישים שאתם חייבים לשלב בלוגו, הרי שכדאי שתשמרו אותם למצבים מיוחדים יותר לרבות: הזמנות לאירועים, פרזנטציות ועוד.
לא מעט אנשים בטוחים שהלוגו צריך לתאר את מה שחברה או העסק עושים, אולם מדובר על הנחה לא נכונה. הוא לא חייב לתאר את מה שהחברה עושה אלא את החזון שלה או כל דבר אחר שיכול לעורר השראה. כדאי מאוד להיות יצירתיים עם סמל מופשט אשר ישקף משהו שמדבר אליכם ושידבר אל הלקוחות שלכם. כדאי שהלוגו יהיה נטול פרטים ובקווים גרפיים כלליים.
יצירת רושם מידי
לוגו לעסק הוא חשוב מאוד ביצירת רושם מידי, כלומר, מיד בשנייה שרואים אותו. מדובר על אלמנט חזותי ועל כן האפקט שלו שצריך להיות תוך שבריר מבט. חפשו אחד שיכול להעביר את המסר שלכם תוך מבט חטוף. חשוב שתדעו שכדאי שיהיו בו כמה שפחות פרטים כך יהיה קל לזהות אותו. ניתן לנסות להוסיף בו ערך מוסף עיצובי קטן כגון: צבע, רקע, טקסטורה, צורה שקופצת לעין ועוד.
בחירת צבעים ללוגו
בעיצוב הלוגו כדאי להיות מינימליסטים גם בבחירת הצבעים, כאשר אין צורך ביותר מכמה צבעים בולטים, לעיתים גם צבע אחד דומיננטי יעשה את העבודה. חשוב לדעת כי לצבע עצמו יש משמעות מאוד שכן, הוא יכול לשדר לא מעט לקהל היעד שלכם. צבע ורוד יסמל משהו שונה לגמרי מבצע שחור. כמו כן, לא כדאי לבחור צבעים שמכאיבים בעיניים שכן, אז פחות ירצו להסתכל על הלוגו שלכם או שפשוט לא יצליחו לתפוס את מה שהוא מנסה להעביר כי לא יהיה נוח להסתכל עליו.
לסיכום ניתן לומר כי הלוגו שלכם צריך להיות מיצוי מופשט של מה שהארגון שלכם מייצג. אם הארגון שלכם רציני הרי שזה לא יראה טוב לבחור לוגו בסגנון ילדותי ולהפך.