פרסום בטיקטוק הוא פרסום באמצעות מערכת הפרסום: TIKTOK BUSINESS. מדובר על רשת חברתית ייעודית לבני הגילאים הצעירים בדגש על ילדים ובני נוער. הרשת החברתית המדוברת היא יישומון שיתוף המצוי בבעלות של חברה סינית בשם: ByteDance אשר ללא ספק שברה את הרשת. על אף שלא מעט אנשים בטוחים כי מדובר על אפליקציה הרלוונטית עבור ריקודים או אתגרים היתוליים, הרי שכיום יש לה השפעה גדולה ביותר ואחוז משמעותי של משתמשים פעילים בכל רחבי העולם והדבר מצוי במגמת עלייה מתמדת ועל כן, אין ספק שכדאי להשתמש בה גם לצרכי שיווק.
בניגוד לרשתות חברתיות אחרות שבהן הדגש מושם על תוכן כתוב או תמונות, בטיקטוק מוקד משיכת תשומת הלב מתמרד בסרטונים קצרים. לאור התכונה הרבה סביבה, היא אפשרה החל משנת 2019 את האופציה של קידום סרטונים בתשלום ולא מעט חברות ותאגדים בינלאומיים מיד בחרו באופציה המדוברת שכן הם הבינו את הפוטנציאל העצום הטמון בכך.
למי מתאים פרסום בטיקטוק?
האופציה המדוברת יכולה להיות אפקטיבית ביותר לכל עסק שמכוון לקהל צעיר שכן, קרוב ל70 אחוזים מכלל המשתמשים הם מתחת לגיל 30. מנגד, גם המבוגרים ובמיוחד מנהלי שיווק וכן אנשי מדיה דיגיטלית מזהים בה כיום כחלופה איכותית שעשויה להניב עבור השקעה כספית תוצאות טובות ביותר. מעבר לכך, מדובר על עלויות פרסום ממומן נמוכות באופן משמעותי בהשוואה לאלה שבפייסבוק או אינסטגרם (למאמר המלא על יצירת תוכן לאינסטגרם לחצו כאן), כך שנכון להיום מדובר על הזדמנות לא מבוטלת לא רק עבור חברות גדולות בעלות תקציבי שיווק או פרסום גדולים אלא גם עבור עסקים קטנים או בינוניים שמעוניינים לפרסם את עצמם בצורה ממוקדת לקהל צעיר בתעריף שהם יצליחו לעמוד בו.
בפועל, מי שכיום מפרסם בה הם חברות ועסקים מכל המגזרים במשק לרבות חנויות איקומרס ואופליין, עסקים עצמאיים, ספקי שירות ועוד.
כיצד עובד פרסום בטיקטוק?
בכדי לשווק באפליקציה המדוברת, ראשית כל יש לפתוח חשבון מודעות ייעודי באמצעות אתר נפרד אשר נקרא: טיקטוק לעסקים שבו ניתן לבצע את כל ההגדרות והטרגוטים לצורך יצירת קמפיין ממומן ממוקד ואיכותי. לאחר שהחשבון יאושר ניתן ליצור את הקמפיין. בשלב הראשון יש לבחור את סוג הקמפיין מבין שלוש אופציות: העלאת המודעות, תנועה, הורדת אפליקציה, צפיות בסרטון או המרות. לאחר שבוחרים את האופציה הרלוונטית עבור הקמפיין יש למלא כמה פונקציות לצורך הייעול שלו לרבות שם תצוגה, תמונת פרופיל ועוד הגדרות רלוונטיות כמו האפשרות שהצופה יוריד את הסרטון למכשיר הסמרטפון שלו ועוד. לאחר מכן יש לבצע את משימת הטרגוט שמטרתה היא לכוון בצורה מדויקת את קהל היעד אשר ייחשף לקמפיין וחשוב מאוד להשקיע מחשבה בשלב הזה ולהגדיר פרמטרים לרבות מגדר, מיקום, גיל, תחומי עניין ועוד בצורה מדויקת.
עוד דרך שיכולה לייעל את הקמפיין שלכם היא להוסיף האשטגים ומילות מפתח מתאימים הקשורים לנושא של הסרטון וכן לבחור את הזמן הנכון ביותר לפרסומו.
חשוב שהתוכן יהיה מלווה בהומור, במודעות ובחשיבה מחוץ לקופסא. עליכם לזכור כי סף הריגוש גבוה כיום ועל כן יש צורך למשוך את תשומת הלב של קהל היעד בדרכים יצירתיות ביותר. הסרטון שלכם צריך להיות קצר, תמציתי ועם מסרים ברורים וזאת בכדי שלא להלאות את הצופים, אך בד בבד להותיר אותם עם ערך מוסף.