עולם עיצוב האתרים לא מפסיק להפתיע ולרגש עם מגוון חידושים, טכנולוגיה מתקדמת, חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. בשנת 2021 האתרים הם מחד, מעניינים, מושכים את תשומת הלב של הגולש, בעלי עיצוב ייחודי ובעיקר – דינאמי ומצד שני, נוחים וידידותיים לגלישה, מעבירים היטב את המסרים השיווקיים ומאפשרים גלישה מתמשכת ונעימה הן מהמחשב והן מהמכשירים הניידים.
בעיצוב אתרים נלקחים בחשבון פרמטרים רבים כמו סוג המותג, אפיון האתר בהתאם לאסטרטגיה ולצרכים וכן התאמה לפלטפורמה וטעינה מהירה של האתר בשילוב הטרנדים העכשוויים.
אז מהן המגמות המובילות בתחום? לפניכם סקירה קצרה של ארבעת הגדולים.
הגודל קובע – אלמנטים גדולים מהרגיל
בזירה בה כולם מתחרים על העין המתבוננת ויש כל כך הרבה גירויים והסחות דעת, לא פלא שבעיצוב אתרים האלמנטים רק הולכים וגדלים.
אלמנטים אינטרנטיים גדולים עושים הבדל במיוחד כאשר מעוניינים להדגיש תכונות ומאפיינים של מוצר ספציפי. למשל, מחשב נייד ולהראות בתמונות גדולות ומעמיקות חלקים מסוימים במכשיר וכל זה בצורה רספונסיבית וידידותית למשתמש. תמונות גדולות גם נוחות לסריקה וגם בעלות השפעה שיווקית בקידום ומכירת המוצר.
כמובן שחשוב שהגדלת האלמנטים תהיה לפי הטיפוגרפיה המתאימה ולא תבוא על חשבון חוויית הגלישה וכן, לעומת גודל של אלמנטים מסוימים נפחית ונקטין ונכווץ אלמנטים אחרים.
מפצלים את המסך לשניים
יד ביד עם הקולאז'ים שתופסים את מרכז תשומת הלב של הגולש ומאפשרים להראות מגוון מאפיינים, מוצרים או אימג'ים בתמונה אחת, ניתן לראות בעיקר באנר עליון באתרים במסך מפוצל.
לפיצול המסך יתרונות רבים:
מסך מפוצל נותן אפשרות בחירה לגולש, למשל, בין בגדי נשים לגברים באתר אופנה, יוצר חוויית זרימה ייחודית, מצוין לרספונסיביות ומאפשר עבודה עם אפקטים ומעלה את ההקלקות. ניתן לראות בייחוד מעבר לפיצולים לא אחידים, אסימטריות שעושה הבדל. רבים משתמשים באלמנט זה לצורך הצגת וריאציות הפוכות, השוואה בין פריטים, הצגת התוכן העיקרי ושימוש במסך המפוצל כטכניקת ניווט נוחה.
ברוב האתרים ישנו ויגוונו את פיצולי המסך כל פעם מחדש, לפי מבצע החודש, קולקציה חדשה, מסר עדכני שמעוניינים להעביר והמשחק בין סימטרי לאסימטרי הוא טרנד שצובר תאוצה באתרים מסוגים שונים.
הרחבת השטח הלבן באתר
הנה טרנד שאי אפשר להתעלם ממנו בעיצוב אתרים: מינימליזם ובעיקר הרחבת השטח הלבן באתר, שמקנה את השקט המבוקש ומאפשר התמקדות באלמנטים בולטים באתר.
על ידי מסגרת לבנה ורקע לבן, אפשר להפנות את הגולש לחלקים החשובים – המוצרים עצמם, תכנים לקריאה, תמונות וסרטונים. העיצוב הלבן משתלב היטב גם בעיצוב הרספונסיבי ועם תמונות "שטוחות" שפופולאריות היום, כשהלבן עצמו אינו משעמם כלל ומופיע באתרים במגוון ווריאנטים כמו שמנת, חלב, שלג ומשי. לרוב הלבן יהיה המסגרת של האתר, אך אפשר לראות שהוא גם הופך לרקע בהצגת תמונות ותכנים.
שילוב אנימציות באתר
בעידן התזזיתי בו אנחנו חיים אנימציה מפיחה חיים ועל מנת להגביר את האינטראקטיביות של האתר ולחזק את האינטראקציה עם המשתמש, הנפשות נכנסות לפעולה.
אנימציה משדרגת את חוויית המשתמש, בין אם היא מגיעה במתכונת של טקסט מונפש, דמות מונפשת, באנרים עם אנימציה, אלמנטים שזזים מצד לצד. המוסחות שמייצרת האנימציה באתר מאפשרת להעביר מסר שיווקי, לכוון את העין למקום ספציפי וחשוב להשתמש בה בעדינות ובצורה מאוזנת, כדי לא לסחרר מדי את הגולש או להוציא אותו מהאתר עם יותר מדי אנימציות במרחב אחד.