העיצוב של האתר יקבע אם הגולש יישאר או יעזוב, יבצע פעולות ויחזור שוב ושוב לאתר.
בעידן הנוכחי בו הוויזואליזציה שולטת ובגדול גוברת ההשקעה בעיצוב אתרים, כולל טכניקות עיצוב מעניינות, שימוש מתקדם בטכנולוגיה ואלמנטים שמייצרים אינטראקציה.
קיימים סוגים שונים של אתרים מאתרי תדמית, שמהווים מעין כרטיס ביקור ועד אתרי סחר אלקטרוני למכירת מוצרים אונליין ואומנם לכל סוג אתר יש את המאפיינים הייחודיים שלו שניכרים בעיצוב, אך בתכנון אסטרטגיה ובעיצוב האתרים יש הרבה מן המשותף.
החל מהתאמת האתר לשפת המותג דרך הקפדה על איכות התמונות ועד איזון נכון בין אלמנטים עיצוביים, ניווט וידידותיות ומעל הכל – מהירות.
לפניכם 5 טיפים חיוניים במיוחד לעיצוב של אתרים דינאמיים, ממירים ואטרקטיביים:
התאמת העיצוב לשפת המותג
הדבר החשוב ביותר בעיצוב אתרים הוא ללא ספק לחבר את העיצוב לערכי המותג ולזהות של בית העסק, כדי שהגולש יידע לאן הוא הגיע.
העיצוב של האתר מבוסס על ספר המותג, הלוגו ופלטת הצבעים המיוחסת למותג כפי שנקבעה בתהליך המיתוג. כמובן שמבצעים אדפטציה כך שהזהות תוצג בהתאמה לגלישה באתר, אך חשוב שהמותג יבוא לידי ביטוי בכל דפי האתר. רקע בגוון המותג, שימוש בפונט המזוהה, הצגת באנרים מעולם המותג וכדומה.
לא מתפשרים על איכות התמונות
תמונות הן חלק בלתי נפרד מהחוויה של הגלישה ומהאסתטיקה של האתר, במיוחד אם מדובר במותג שמציע מוצרי טיפוח, אופנה, אוכל, כשיש צורך להתרשם מהמוצר או להיכנס לחוויה כמו למשל, אם מדובר בטיול לחו"ל, חוויית רכיבה על אופניים או נהיגה ברכב.
יש לבחור את התמונות לפי הקו הסגנוני ולהתאים את הגודל והמיקום והקומפוזיציה ברחבי האתר ובפריסה העיצובית מעבר לכך – להקפיד על הרזולוציה ועל איכות התמונה.
תמונות משדרגות את העיצוב ומפיחות חיים באתר. שימוש לב לשימוש נכון במסננים כגון רוויה וחום, רלבנטיות לתוכן ולמיקום בו התמונות מוצגות, סוגי הקבצים בהם משתמשים, תמונות מקוריות ייחודיות לאתר, תמונות אווירה לצד תמונות אותנטיות, למשל – של תהליך רפואי, לפני ואחרי, אינפוגרפיקה הממחישה תהליך מופשט או מורכב.
סוד האיזון בין האלמנטים
אתר עמוס וגדוש באלמנטים יכול להרתיע ולפספס את המסר. חשוב מאוד לדעת לשלב בין האלמנטים העיצוביים, כך שידברו בשפה אחידה, ינגנו ביחד ובהרמוניה ולא יאפילו אחד על השני. יצירת חוויית עיצוב קוהרנטית עומדת בלב האיזון ויש לשים לב למשל, ליצירת קונטרסט נכון בין רקע נקי לפונט בולט, הימנעות מתוספות מיותרות שיכסו על הטקסט או יעיבו על הקריאה באתר. אם יש אלמנטים מיותרים כדאי להסיר אותם ולשמור על מבנה אחיד וברור.
חוויית שימוש ידידותית וניווט נוח
המשתמש הוא הלקוח שלכם וחשוב שהוא ירגיש נוח באתר, ידע איך להשתמש בו בצורה אינטואיטיבית וירצה לשהות באתר ככל שניתן, לבצע פעולות ולחזור אליו. עיצוב הניווט חיוני למסע הלקוח ויש להשקיע ביכולת ניווט פשוטה, מעבר קל בין קטגוריות, הוספת מוצרים לסל, היררכיה ברורה של תהליך השימוש, כרטיסיות ומפת אתר וכמובן התאמת האתר למובייל, כך שהאתר יתאים בעיצובו לכל מכשיר.
מהירות האתר בעדיפות עליונה
משתמשים מאבדים עניין ונוטשים אתרים שנטענים לאט או נתקעים באמצע ועיצוב שכולל אלמנטים כבדים, שימוש בפלאש וכדומה יכול להאט את קצב העלאת האתר.
כדאי שהעיצוב יהיה מתוכנן בדרך שתאפשר טעינת אתר מהירה מכל מקום ובכל זמן, הפחתת אלמנטים כבדים ושימוש בתוספים שיכולים לשפר את קצב העלאת ועבודת האתר, דחיסת קבצים, שימוש במטמון ועוד מבלי לפגוע באיכות התמונות.
חשוב מאוד להפקיד את המלאכה היצירתית בידיהם של המומחים על מנת לעצב אתר מרשים ואפקטיבי.