הקמת אתר אינטרנט מא' ועד ת'

הקמת אתר אינטרנט

החלטתם להקים אתר? מעולה. קחו בחשבון שתצטרכו לדעת דבר או שניים על בניית אתרים כדי שהאתר יגשים את מטרתו וימשוך את המבקרים. לכן, הכנו עבורכם את המדריך הבא, אשר מציג לפניכם את השלבים השונים בהקמת אתר, מא' ועד ת'. 

שלב האפיון: הגדירו את מטרת האתר כולל המגמות האחרונות בעיצוב אתרים

לפני שאתם קופצים לעיצוב האתר, עליכם להיות ברורים לגבי המטרה שלו. זכרו, העיצוב של האתר מקושר ישירות למותג ולכן עליו לייצג אותו בצורה אותנטית ומושכת. בנוסף, עליכם להבין מהן הציפיות שלכם מהמבקרים באתר, כלומר איזו פעולה תרצו שהם יבצעו כאשר הם נוחתים באתר שלכם.

האם האתר נועד כדי להציג מידע? האם כדי למכור מוצרים? התשובות לשאלות הללו יעזרו להכתיב כיצד האתר יראה וירגיש. הבנת המשתמשים חיונית להתאמה ושיפור החוויה שאתם מספקים ולמתן מענה טוב יותר לצרכיהם.

מומלץ גם לחקור את המגמות האחרונות בתחום עיצוב אתרים, ולהבין מה המתחרים עושים, כדי להשתלב טוב יותר. 

בחרו את הפלטפורמה שלכם והתאימו אותה באופן אישי

חשוב מאוד שתדעו מה אתם רוצים לפני שאתם צוללים לעולם העיצוב. לאחר שאפיינתם את הצרכים והגדרתם מטרות או יעדים, אתם מוכנים לשלב הבא והוא לבחור את הפלטפורמה שתשרת אתכם.

הדבר הראשון שעליכם להתכוונן אליו בגזרה הזאת הוא חיפוש אחר סטודיו מקצועי שילווה אתכם לאורך התהליך ועד לבניית אתר שנותן מענה לכל הצרכים שלכם.

לאחר שבחרתם סטודיו לעיצוב ובניית אתרים, תצטרכו להעביר הלאה את המטרות שלכם כדי שהצוות המקצועי יוכל לתרגם את הכל לכדי אתר אינטרנט ייחודי. יש המון פלטפורמות שיכולות להתאים לכם, וגם כאן, הדבר תלוי בסוגיות שונות שישפיעו על הבחירה שלכם. 

החליטו על המיתוג שלכם

עכשיו זה השלב לו חיכיתם והוא בניית אתר האינטרנט שלכם ואתו גם בניית המותג שלכם. בעת תהליך העיצוב והתכנון של האתר עליכם לוודא שכל מה שמציעה החברה אתה אתם עובדים יהיה קשור למותג ולערכים שלו.

כל דבר, החל מסכמת הצבעים הנבחרת ועד סגנון הגופן והתמונות, משחק תפקיד בבניית הסיפור המיוחד של המותג, לכן חשוב שכולם יעבירו את אותו המסר. יש המון פסיכולוגיה שמסתתרת מאחורי הבחירות שלכם, עליכם להבין את המשמעויות השונות ולדעת כיצד משתמשים בהן.

כמו כן יש מגמות יותר עדכניות וחדשניות בתחום עיצוב אתרים, שחשוב להיות מודעים אליהן לפני שמחליטים.  

צקו את התוכן לאתר שלכם

לאחר עיצוב האתר יש ליצוק לתוכו תוכן. סביר להניח שבשלב זה אתם כבר יודעים מה תרצו לומר, לכן הדברים שבעיקר תצטרכו לחשוב עליהם הם מיקום ואופטימיזציה. המיקום מתייחס למקום שבו התוכן יושב בכל עמוד ואופטימיזציה זהו תהליך שעוזר לתוכן להתברג במנועי החיפוש, כמו גוגל למשל.

כאשר אתם יוצקים תוכן לאתר עליכם לשים לב לנושאים כמו כותרות העמודים והתיאורים המכונים מטא נתונים, להקטנת קבצי תמונות כך שלא יאטו את מהירות הטעינה של האתר, להוספת טקסטים ותיאורים לתמונות, להתאמה לטלפונים ניידים ולקישורים פנימיים. 

הגיע הרגע לו חיכיתם: עולים עם האתר לאוויר

בשביל הרגע הזה עבדתם כל כך קשה ושיתפתם פעולה עם טובי המומחים. עכשיו רגע לפני שעולים לאוויר כדאי לבדוק שהכל עובד כראוי. אתם יכולים לבקש מבני משפחה או חברים לבדוק את האתר, או אפילו לבקש מקהל היעד שלכם להתרשם וחלוק את מחשבותיו.

באופן כללי עליכם לוודא שכל הקישורים עובדים ומפנים משתמשים לעמודים הנכונים, שהתוכן קריא ושקל למצוא אותו, שהאתר נראה נהדר בכל מכשיר, שמהירויות הטעינה לא עולות על חמש שניות בכל דף וכדומה. אחרי שבדקתם הכל אתם מוכנים לשלוח את האתר החדש שלכם לעולם המקוון!

ולסיכום: לעולם אל תשקטו על השמרים. עכשיו כשאתם הבעלים של אתר חשוב לעקוב אחר הביצועים שלו באמצעות הכלים שעומדים לרשותכם, במטרה אחת ויחידה והיא: כל הזמן לצמוח ולהשתפר!

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
נטע אפק

נטע אפק

נטע עוסקת בתחום העיצוב מעל 5 שנים ושמחה לשתף אתכם בידע שלה

אולי גם יענין אותך...

עיצוב לוגו בחינם

הכל על קורס עיצוב גרפי

אם תמיד היה לכם כישרון אמנותי ואתם חולמים להפוך אותו לקריירה, קורס עיצוב גרפי יכול להציע לכם יתרון אמיתי. אולם רגע לפני שאתם נרשמים כדי

קרא עוד »