חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לינקדאין למתחילים

לינקדאין מדריך

תוכן עניינים

מה זה לינקדאין?

לינקדאין (LinkedIn) היא רשת חברתית מקצועית שנועדה לחבר בין אנשי מקצוע מתחומים שונים ברחבי העולם. המטרה העיקרית של לינקדאין היא לאפשר יצירת קשרים מקצועיים, חיפוש עבודה, גיוס עובדים, שיתוף תוכן מקצועי, והצגת כישורים והישגים בצורה מקצועית. משתמשים יכולים ליצור פרופילים אישיים שמציגים את הרקע המקצועי שלהם, כולל ניסיון עבודה, השכלה, כישורים והמלצות.

לינקדאין משמשת גם כפלטפורמה למעסיקים לפרסם משרות פנויות ולגייס עובדים, ומאפשרת למשתמשים לחפש משרות שמתאימות לכישוריהם ולהגיש מועמדות ישירות. כיום הרשת החברתית בה הכל קורה זה לינקדאין. כמו כל בתחום בחיים שלנו, גם בעולם העבודה והתעסוקה, אנחנו רואים איך הרשתות החברתיות פשוט משנות את חוקי המשחק מהיסוד. פתאום, מגייסים כבר לא מסתכלים רק על קורות חיים וכיוצא באלו. אלא, הם רוצים לראות איך האדם נראה ברשת החברתית, עם מי הוא נמצא בקשר, איך הוא מציג את עצמו לעולם וכן הלאה. לינקדאין הוא כמו כרטיס הביקור האינטראקטיבי החדש שלנו ויש לכך השלכות. אז אם עד היום הסתכלנו על הרשת החברתית בתור משהו שולי וכמעט לא חשוב בחיים שלנו. הרי שעכשיו זה הזמן להבין קצת איך הראש של המעסיקים החדשים הפוטנציאלים עובד ואיך להשתמש בכלים העומדים לרשותנו כדי להציג את עצמנו כמה שיותר טוב בפלטפורמה הייחודית הזו.

פרופיל לינקדאין כדאי לכתוב בעברית או באנגלית?

אחת ההחלטות החשובות ביותר בעת בניית פרופיל לינקדאין היא בחירת השפה שבה תוצג. לניהול פרופיל לינקדאין בעברית יש לא מעט חסרונות ותכף נפרט עליהן ונסביר איזו אופציה עדיפה מבין השניים (ספוילר: אנגלית).

בשוק העבודה הגלובלי, ובעיקר בתעשיית ההייטק, אנגלית היא שפת העבודה הדומיננטית, כך שהרבה פעמים אנגלית טובה היא ממש דרישת סף עבור מי שרוצים להשתלב בחברות הללו. ולכן מעסיקים רבים מצפים לראות פרופיל באנגלית שמדגיש שליטה מלאה בשפה. גם אם אתם לא מכוונים לעבוד בחו"ל, חברות רבות בישראל דורשות יכולות באנגלית כתנאי סף. פרופיל באנגלית לא רק משדר יכולת לתקשר עם קולגות ומעסיקים זרים, אלא גם מציב אתכם בעמדה תחרותית חזקה יותר בשוק המקומי. אם בכל זאת אתם רוצים להדגיש את היותכם מישראל, הרי שתמיד ניתן להוסיף איזה משפט בעברית, משהו קצר וקולע שגם יבליט חלק באישיות שלכם וגם יראה לכולם כי אתם מכירים למעשה שתי שפות.

איך לבנות פרופיל לינקדאין *שעובד*

בניית פרופיל לינקדאין היא תהליך שאינו נגמר. ככל שתתפתחו, גם הפרופיל שלכם יתעדכן בהתאם. המסר שלכם ישתנה, הניסיון שלכם יתחדש, וכך גם ההישגים שתרצו להבליט. לכן לפני שתתחילו, בצעו "סקר שוק":

חפשו אנשים מהתחום שלכם: ראו איך הם מציגים את עצמם בלינקדאין. איזה קורסים הם עשו? אילו מיומנויות הם מדגישים? אלו מילות מפתח מופיעות שוב ושוב? חפשו משרות בתחום שלכם: איזה Skills מחפשים? מהו "יום בחיי המשרה"?

  • שם: השתמשו בשם שלכם, השם המלא, בלי כינויים וכדומה. כאמור, אנחנו רוצים לשמור על ארשת רצינית.
  • כותרת (Headline): הכותרת שלכם היא "הפרסומת" שלכם בלינקדאין. כשאתם כותבים או מגיבים לפוסטים, הכותרת היא הפריט היחיד שמופיע ליד תמונת הפרופיל שלכם. הימנעו מתיאור גנרי כמו "תפקיד בחברה". כשמגייסים ומגייסות מחפשים מילות מפתח, הם נתקלים בתיאורים דומים, מה שמקשה על הבחנה ביניכם לבין אחרים. כאן יש לכם הזדמנות להוסיף טאץ' אישי שמבדל אתכם. כמו כן, תוכלו לכלול תחומים שאתם מתמקדים בהם או שמעניינים אתכם – כל דבר שאתם באמת עושים. חשבו על הכותרת כעוד מקום להוסיף מילות מפתח שמייצגות אתכם.
  • תמונת פרופיל: אין צורך בתמונות מוגזמות או כבדות מדי, תמונת הפרופיל גם היא, חשוב שתהיה איכותית וכזו שתעורר בצד השני את התחושה כי אתם מי שאפשר לסמוך עליהם. כך ששווה להשקיע בתמונה כזו שכן אמרו חכמים מאיתנו 'אין שני לרושם ראשוני'.
  • כתובת URL מותאמת אישית: הקפידו לכתוב כתובת url  שתאפשר למצוא אתכם בקלות – בעת פתיחת פרופיל לינקדאין, הקישור לפרופיל נוצר אוטמטית וכולל רצף אקראי של אותיות ומספרים, כמו למשל: http://linkedin.com/in/298444098. שנו את הקישור כך שיכלול את שמכם. לדוגמה: linkedin.com/in/yourname. זה מבליט את הפרופיל ומקל על השיתוף כך ששוה להשקיע עוד כמה שניות בעדכון הכתובת.
  • על עצמי (About): חלק זה הוא המקום להציג את הסיפור האישי והמקצועי שלכם. תוכלו לבחור בין גישה מקצועית או אישית, או לשלב ביניהן. השתמשו במילות מפתח שמתארות את תחומי ההתמחות וההישגים שלכם.

פרופיל לינקדאין מקצועי

  • ניסיון עבודה (Experience): פרטו את מה שעשיתם בכל תפקיד בצורה ברורה ומדויקת. ציינו את הישגיכם המרכזיים והשתמשו בנתונים כמותיים, כמו אחוזי גדילה במכירות או מספר פרויקטים שהובלתם, כדי להדגיש את הפעולות וההישגים שלכם. ציינו את שמות החברות, תאריכים ותיאור התפקידים באופן כרונולוגי הפוך – מהניסיון האחרון לראשון.
  • פרויקטים (Projects): הציגו את הפרויקטים החשובים בהם הייתם מעורבים ואת ההשפעה שלכם בכל פרויקט. הציגו את הכישורים שבהם השתמשתם ואת האתגרים שנתקלתם בהם.
  • השכלה (Education): ציינו את התארים, הקורסים וההסמכות שרכשתם, כולל מוסדות הלימוד, ממוצע הציונים אם הוא גבוה והישגים מיוחדים.
  • מיומנויות (Skills): כאן רשמו את מימוניות הדגל שלכם, מיומנויות בין-אישיות, כלים וטכנולוגיות שאתם בקיאים בהם ומיומנויות הקשורות להתמחות המקצועית שלכם.

טיפים לפרופיל לינקדאין

בכל מה שקשור לליקדאין, מצד אחד היו תמציתיים. מהצד השני, הכינו את תשתית הידע מראש והקפידו לרשום כל דבר שחשוב שידעו עליכם כדי שידעו לגייס אתכם. בנוסף זכרו ששווה לעבוד לאט כדי להגיע לתוצאות – גם אם ייקח לכם עוד קצת זמן לעצב את העמוד שלכם, זה דבר ששווה להשקיע בו. כך תהיו בטוחים כי אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי לאפשר לעוד ועוד מעסיקים פוטנציאלים ליצור אתכם קשר.

מאמרים נוספים

איזה כיף, בואו נדבר!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם :)

פרטי יצירת קשר
באיזה שירות אתם מתעניינים?