הזהות הויזואלית חשובה מאוד לתהליך המיתוג. בפרויקט מיתוג מושקעת חשיבה אסטרטגית, זאת על מנת להבליט את העסק ביחס למתחרים בשוק, להעביר דרך ייצוגים ספציפיים את המסרים השיווקיים הנכונים ולהניע לפעולה.
מה ההבדל בין עיצוב גרפי למיתוג גרפי?
בעוד עיצוב גרפי מתייחס בעיקר לפרקטיקה והמיומנות הטכנית כמו יצירת הלוגו והחומרים הגרפיים הנלווים לאחר שגובש כבר הקונספט תוך שימוש בתוכנות וכלים לעיצוב גרפי מתקדם, הרי שמיתוג גרפי קובע את הקונספט ומשלב גם את הקריאטיב והאסטרטגיה.
ממתגים בתחום בעלי ראייה רחבה ויכולת יצירתית והבנה עסקית מיומנים ומנוסים בעבודתם שלמדו את התחום ובעלי הכישורים לייצר את המיתוג הנכון ביותר על בסיס הצרכים הייחודיים של כל עסק ועסק. מבחירת הגוונים דרך עיצוב הלוגו שיהיה מזוהה עם המותג ועד הדרך שבה הגרפיקה תתקשר את המסרים בפלטפורמות השונות.
ההבדל בין עיצוב גרפי למיתוג גרפי נבחן גם בסוג ומשך ההכשרה כאשר מיתוג גרפי נלמד לרוב כחלק ממסלול תקשורת חזותית, כך שמלבד תוכנות גרפיות, טיפוגרפיה וכולי, נלמדים נושאים חשובים לתהליך המיתוגי הכולל, כמו פיתוח קונספט ואפיון ממשק משתמש, אסטרטגיות שיווק ופרסום, העברת מסרים ורעיונות, שימוש בדימויים ברבדים עמוקים שגם משפיעים באופן פסיכולוגי על הלקוחות שנחשפים לעיצובים הגרפיים.
כיצד עובד תהליך מיתוג גרפי?
מעבר לידע שיש לממתגים גרפיים מדובר בסטודיו למיתוג גרפי שיידע ללוות אתכם לאורך הדרך. מיפוי הצרכים, בניית פרסונה צרכנית, גיבוש ערכי המותג, ניטור של הנוכחות המיתוגית בפלטפורמות השונות ועיצוב כל השפה הגרפית שתמתג אתכם מכל הבחינות לרבות אילו תחושות מתעוררות כאשר לקוחות פוגשים את העיצוב, כיצד העיצובים מניעים לפעולה ומובילים למכירה או להפנמת המסרים השיווקיים ועבודה בפועל של אופטימיזציה והתאמת החומרים הנדרשים לכל מדיום כמו דפי נחיתה, באנרים, עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט, יישומים ועיצוב לרשתות החברתיות.
המטרה: לשמור על זהות אחידה של המותג תוך התאמה לכל אחד מהערוצים. יש השפעה רבה לעבודה המשותפת בין הסטודיו ללקוח בפיצוח המיתוג. העסק (הלקוח) יודע מה נכון עבורו אך אין לו את הכלים והיכולות או הרקע להוציא את החזון אל הפועל והסטודיו למיתוג גרפי מסייע על ידי ראיון ועבודת סקר ותחקיר להבין כיצד למתג את העסק בדרך שתהיה אותנטית ואפקטיבית נכונה ומדויקת גם לפי המטרות והיעדים.
אילו חומרים גרפיים נכללים בתהליך המיתוג?
מה עוד כולל תהליך המיתוג מלבד הלוגו שמהווה את סימן ההכר של העסק? בחירת צבעוניות נכונה ועיצוב או בחירת גופנים, אלמנטים מעניינים ואפילו יצירת אייקונים או דמות שתהיה מזוהה עם העסק ותלווה את פרסומי החברה. לאחר מכן עיצוב עם המיתוג של כל ה"מוצרים" הנדרשים מעיצוב והפקת כרטיסי ביקור דרך מעטפות ממותגות ועד שלטים ופרסומים בתקשורת לפרינט ולדיגיטל כאחד.
חשוב לבחור סטודיו ל עיצוב ומיתוג גרפי שיוכל להציג פניכם תיק עבודות ולייצר עבורכם סקיצות ובניית תיק מותג שתוכלו לעבוד לפיו. כמו כן, יש חשיבות רבה להקשבה ולמסירות, עמידה בלוחות זמנים וגם מבט כולל על כלל הפעילות השיווקית והפרסומית שלכם שכן המיתוג הוא חלק בלתי נפרד ממנו. למשל, קידום אתרים, שיווק ברשתות החברתיות וכדומה.
חשוב לבחור סטודיו למיתוג גרפי שמכיר הן את האוף ליין והן את האונליין כך שתהיה נוכחות מיתוגית והרמוניה בשני העולמות בהתאמה לכל אחד מהם – העולם הפיזי והעולם הדיגיטלי. אפשר לחשוב גם ביחד עם תהליך השקת המיתוג החדש בטיימינג הנכון כך שהוא יקבל מקסימום אפקט מצד הלקוחות הקיימים, פוטנציאליים, שותפים אסטרטגיים וכדומה. אל תתפשרו על מיתוג חכם שמשולב בגרפיקה מקצועית!