כדי להעביר מסר מדויק בזמן קצר נדרש עיצוב חכם. הכלל הנ"ל נכון לגבי כל אמצעי לתקשורת עם לקוחות, קיימים ופוטנציאליים: פלאייר, באנר, אתר אינטרנט, פוסט בפייסבוק וכו' – כשהתועלת של העיצוב כוללת בידול מהמתחרים, חיבור רגשי ומיתוג מבוקש. כלי AI שונים מאפשרים לקחת את כישורי העיצוב שלכם לשלב הבא, לשדרג תוצרים ולהפוך אותם לעוד יותר מעולים ומועילים, וכאן במדריך תמצאו סקירה מפורטת של האפשרויות העיקריות.
סיעור מוחות בסיוע בינה מלאכותית
יש מקרים שבהם עיצוב מנצח נולד ברגע של השראה שלא ברור לגמרי מאין הגיעה. יחד עם זאת, בדרך כלל הקונספט לעיצוב – של לוגו, של רולאפ, של פלאייר, של אתר או של כל דבר אחר – הוא תוצר של בריינסטורמינג ממושך. בעידן ה-AI, אפשר, וכדאי, לכלול בסיעור המוחין גם את הבינה המלאכותית. כשזו המטרה, הפנייה לכלים כמו קלוד, ChatGPT ודומים להם יכולה להיות כללית: "אתה מעצב מנוסה. המשימה שלך היא לעצב אתר אינטרנט לרופא שיניים. בשלב ראשון תציע קונספט מתאים". אם יש לכם כבר מחשבות, או כיוון, או דגשים מיוחדים, הפנייה יכולה להיות גם ספציפית יותר ולכלול הכוונה משלכם.
| הנה דוגמא המציגה תהליך יצירת לוגו באמצעות צט גי פי טי.
מחוללי תמונות AI
דרך נוספת שבה AI משדרג עיצובים מכל סוג היא יצירת אלמנטים גרפיים ותמונות. יש מגוון רחב של כלים שיודעים לתרגם טקסט לתמונה ברמה גבוהה מאוד. המוכרים שבהם הם מידג'רני, Leonardo AI וגם Dall-E, אבל כל הזמן צצות עוד ועוד מערכות כאלה, ולכן תמיד כדאי להתעדכן. הכלים המשוכללים עוזרים למעצבים גרפיים וחוסכים להם זמן עבודה יקר, ובעיקר הם מגוונים מאוד. כך למשל ניתן לבקש מהם ליצור תמונת קומיקס, תמונה בסגנון כרזה מימי קום המדינה, תמונה בהשראת אמן מפורסם, וכמובן לציין בפרטי פרטים מה רואים בתמונה. בהתאם, מעצבים מוכשרים שכבר גיבשו קונספט יכולים לממש אותו באופן מדויק ואפקטיבי במיוחד.
כלי AI מתקדמים יכולים גם לשדרג תמונות קיימות. דרך אחת היא תיקונים טכניים, דרך אפקטיבית אפילו יותר היא הוספת פרטים או החסרת אובייקטים שונים מתמונה קיימת, ואפשר גם לשחק עם התאורה ועם אלמנטים נוספים – כדי להגיע לדימוי הוויזואלי המוצלח ביותר עבור המטרה הספציפית.
משימה נוספת שבינה מלאכותית מצטיינת בה, כמובן כשהיא מקבלת את ההכוונה הנכונה, היא להתאים עיצובים לקהל היעד הספציפי. זהו גם הבסיס של קידום אתרים ב- AI, המטרה היא חוויית משתמש אופטימלית על בסיס מאפייני הגולשים והגולשות שצפויים להגיע לאותו אתר ספציפי. באופן דומה, עיצוב אתרים כדי שקהל היעד יתרשם מהם באופן חיובי יכול להישען על המלצות AI, ובעצם הבינה המלאכותית יכולה לספק גם פורמטים רלוונטיים לכלים שיוצרים תמונות ואלמנטים גרפיים.
שילוב מושלם בין בינה אנושית לבינה מלאכותית
המפתח לניצול אופטימלי של היכולות של הבינה המלאכותית הוא שילוב מדויק בינה לבין בינה אנושית. יש פעולות שרק מעצבים גרפיים מנוסים יכולים לבצע בהצלחה, ויש פעולות שמעצב מסוגל לבצע אבל בינה מלאכותית תעשה זאת מהר יותר וטוב יותר. מעצבים ששולטים בכל כלי ה-AI הרלוונטיים הקיימים, ובנוסף יודעים מתי כדאי להיעזר בהם ומתי עדיף להסתמך על יכולות אנושיות הם אלה שייצרו את העיצובים המושלמים לכל מטרה.
מאמר נכתב ע"י חברת לינקשייק –קידום אתרים בגוגל עם ניסיון למעלה מ-10 שנים .