תודו שכבר מרחוק אתם מסוגלים לזהות לוגו של מקדונלד'ס או של ארומה והסיבה לכך היא שהלוגו שלהם כל כך מוכר לכם' שתוכלו לזהות אותו ככל נראה בכל מקום. באור, בחושך, תוך כדי נסיעה.
הלוגו משחק תפקיד חשוב בזהות המותג, בבידול שלו בשוק ובחיבור של הלקוח לאותו המותג. מאמצי שיווק רבים מושקעים בשרטוט קווים לדמותו של הלוגו, כך שהוא יעביר בנראות את המסרים השיווקיים וישמש את הלקוחות לצרכי זיהוי. מחקרים רבים מצאו שיש משמעות רבה ללוגו על המחויבות הלקוח למותג ואפילו על ביצועי החברה מבחינת רווחים.
לרוב התהליך משלב בין יצירתיות לחשיבה אסטרטגית וכולל מחקר שוק מעמיק שבודק מה נהוג בתעשייה, איך נראה הלוגו של המתחרים, אילו דימויים ורעיונות יהיו רלבנטיים לעיצוב הלוגו הספציפי שלכם, קווים בולטים לדמותו ופלטת גוונים.
שיקולים נוספים שמשחקים תפקיד בעיצוב לוגו הם אילו תועלות החברה מציעה, האם הלוגו מעורר את סקרנותם של לקוחות פוטנציאליים. זכרו, לקוחות נמשכים לויזואליות של המותג במיוחד אם היא מעוררת את הרגש הנכון והיא זכירה. המוניטין שלכם נקבע על ידי הלוגו והמיתוג ולכן, חשוב להשקיע בתהליך את המשאבים הדרושים ולפנות לאנשים הנכונים.
כיצד עובד תהליך עיצוב לוגו?
ובחזרה לפיצוח המיתוג וקביעת הלוגו. לאחר בחינת הנתונים העסקיים והרעיונות השונים, המעצבים הגרפיים במשרד המיתוג יוכלו לעצב עבורכם את הלוגו על בסיס המידע והתכנון. (למידע נוסף על עיצוב לוגו בחינם ובעצמכם) לרוב הלוגו ייבחר מתוך מספר סקיצות לאחר שיוחלט על ידי כל הגורמים המעורבים – אנשי הקריאייטיב, האסטרטגיה, שיווק, מכירות וכדומה – מה הוא הלוגו המנצח מבין כולם. האם הוא משדר מה שברצונכם לשדר?
האם הוא ממתג אתכם כפי שתרצו להיות ממותגים? למשל, יש לוגו שיכול לתרום להשקה מחודשת של המוצר ומתכתב במראהו עם הלוגו הקודם ותיתכן סיטואציה שתרצו בכלל למתג את החברה "גבוה יותר" להציע מותג פרימיום, יוקרתי ואיכותי ולפנות לקהל במצב סוציו אקונומי גבוה ותחשקו בלוגו שימנף ויתרום למיצוב החדש שלהם.
סיטואציה אחרת היא ליצור מותג צעיר, מלהיב ואנרגטי יותר ובמצב זה תרצו לוגו תוסס, מלהיב, שיפנה לקהל צעיר של הדור העכשווי.
חשוב תמיד לבדוק מה מעביר הלוגו מבחינת סוג ואופי המותג, האם הוא פונה באמת לקהל היעד הרלבנטי, מניע לפעולה ואכן נראה טוב בפרויקטים השונים כך שיהיה גם פרקטי לשימוש לטווח הארוך.
את הלוגו הרי ידפיסו וישלבו במגוון פריטים ומוצרים משלטים ועד המעטפות הממותגות של החברה ולכן, חשוב לבחון את השינויים הנחוצים במיתוג החברה באמצעותו על גבי הפריטים השונים ולשמור על עקביות בפרסום לאורך זמן. זה נעשה תוך אופטימיזציה והתאמת הלוגו לאותו מוצר.
מארז דקורטיבי, שילוט בחנויות, מחברות ממותגות ופריטי קידום מכירות. ספר המיתוג שכולל את הלוגו יכלול גם אופציות כיצד להשתמש נכון בלוגו בהקשרים שונים – על איזה רקע, גוונים, עם אילו אלמנטים וכדומה.
ברגע שיש לוגו מוכן קל יותר להמשיך בתהליך המיתוג מבחינת גוונים, אלמנטים המתכתבים עם אותה שפה, שימוש בגופנים נלווים או במוטיבים הנגזרים מהעיצוב של הלוגו.
למי פונים בעיצוב לוגו ומיתוג?
חברת עיצוב ומיתוג גרפי תוכל לסייע לכם בהוצאת החזון אל הפועל ותהליך אסטרטגי שמטרתו ליצור את הלוגו האולטימטיבי עבור החברה. בחרו חברה שתציג בפניכם תיק עבודות קודמות, פורטפוליו של לוגו שעיצבה עבור חברות מתחומים שונים, כדי שתוכלו להתרשם מהמגוון, החשיבה היצירתית והביצוע בשטח.
בדקו כיצד עובד התהליך, האם יש הקפדה על לוחות זמנים וענייני תקציב. אל תתפשרו על לוגו ומיתוג – הבסיס להצלחה העסקית!