כיום, קשה מאוד להעלות על הדעת שבעלי עסקים לא מבינים שבעולם השיווק באינטרנט, התוכן הוא המלך. כל מקדם אתרים מקצועי יגיד לכם כי הדבר הבסיסי והחשוב ביותר באתר שלכם הוא התוכן. כאשר מדובר על כתיבת תוכן לעסקים, חשוב להבין כי לא מדובר על עניין כל כך פשוט כפי שהוא עשוי להצטייר. חשוב לייצר תוכן איכותי וייחודי אשר מביא ערך מוסף מצד אחד ומצד שני עומד בדרישות האלגוריתם של גוגל בכל הנוגע לקידום אורגני של אתר אינטרנט. על כן, חשוב מאוד לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר עבור ביצוע עבודת הכתיבה עבור אתרים עסקיים.
סוגי תכנים שכדאי להכיר
בכדי לכתוב תוכן לאתר עסקי בצורה נכונה חשוב מאוד ראשית כל להכיר את התכנים העיקריים השונים: תוכן קידומי שהוא תוכן המבוסס על מילות מפתח. למעשה לעיתים מדובר על תוכן שכלל לא רלוונטי לגולש האנושי אלא לדרישות של מנועי החיפוש ובפרט של גוגל. כל עוד תקפידו למנן את מילות המפתח ולמקם אותן נכון, זה יהיה תוכן טוב לקידום. סוג נוסף של תוכן הוא שיווקי. מטרתו היא להאדיר את בית העסק מכל הבחינות, להדגיש את הייחודיות שלו ובעצם לקנות את הגולש במילים ולגרום לו להבין מדוע כדאי לו לבחור דווקא במוצרי או שירותי העסק הספציפי. סוג תוכן נוסף הוא תוכן אינפורמטיבי- מדובר על תוכן שמטרתו היא למסור מידע. לרוב בתוכן המדובר לא תהיה הדגשה על מילות מפתח ואם הן תהיינה נוכחות הרי שהן ישתלבו במינון נמוך ופחות מורגש. התוכן המדובר יפנה לציבור הרחב וידבר איתו בגובה עיניים. סוג תוכן נוסף הוא מקצועי. מטרתו היא לבסס את העסק כבר סמכא בתחומו, הן בעיני מנועי החיפוש והן בעיני הגולשים. מדובר על תוכן איכותי שלא דורש רק הבנה במטרייה המקצועית אלא גם יכולת כתיבה, שליטה בשפה שבה נכתב התוכן ורהיטות לשונית.
חשוב שתדעו שמרבית התכנים המקצועיים שאתם קוראים באינטרנט, כלל לא נכתבו על ידי בעלי המקצוע, אלא בידי כותבי תוכן מקצועיים שיודעים כיצד להשמיע את הקול של בעל המקצוע.
כיצד כותבים תוכן מקצועי?
בכדי לכתוב תוכן מקצועי ראשית כל יש לבחור בכותבי תוכן שמכירים את העבודה היטב. כמובן שכל סוג של תוכן ייכתב בהתאם לתנאים הספציפיים הנדרשים לו. התוכן חייב להיות ברמה גבוהה, להכיל את מילות המפתח המתאימות, בכמות המתאימה, הוא חייב להעניק ערך לגולש, להיות כתוב ברמה טובה מצד אחד ומצד שני, לא ברמה גבוהה מדי אשר ציבור הגולשים לא יבין. המטרה היא שהתוכן יהיה נגיש לכולם, שיהיה נעים לקרוא אותו, שהוא לא יהיה כבד מדי ולא טיפשי מדי. כמובן שהוא חייב להיות מבוסס ולהיכתב רק לאחר שנערך מחקר אודות מושא הכתיבה.
לכל עסק יש תדמית מסוימת שהוא מקפיד לטפח. התדמית המדוברת באה לידי ביטוי עיצוב אתר האינטרנט, הלוגו שלו, בבחירת הצבעים, ברושם שהוא מנסה ליצור בעיני הלקוחות הקיימים והעתידיים שלו וגם התוכן חייב להתכתב עם אותו קו המיתוג. אם אתם לדוגמא בונים על קהל צעיר לעסק שלכם, התכנים חייבים להיכתב בשפה התואמת לקהל זה.
מכיוון שאתם מנהלים עסק, זה אומר שאינכם יכולים להרשות לעצמכם לדבר או לכתוב כמו אדם שלא מוטלת על כתפיו האחראיות של עסק. אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להשתלח בעוקבים שלכם בפייסבוק או לכתוב באתר שלכם כל מה שאתם רוצים, בכל שפה ועוד. חשוב מאוד לכתוב בהתאם לכללים וחשוב להקפיד שהתוכן יהיה הפנים של העסק שלכם, עליו לשדר את מה שאתם שואפים ורוצים שהעסק שלכם ישדר.