בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות ממש עליה דרמטית במספרם של העוסקים במקצועות הגרפיקה. יש לכך כמה סיבות מרכזיות. ראשית, היום רבים מעוניינים לעסוק במקצוע בו הם יכולים להביע את עצמם, לבטא את היצירתיות החבויה בתוכם ולתת דרור לכשרון שלהם. שנית, הרי שענף ההייטק הישראלי מציע משכורות יפות ותנאים אותם אי אפשר למצוא בשום מקום אחר. מונחים כמו: 'חווית משתמש', 'עיצוב תעשייתי', 'עיצוב דיגיטלי' וכן הלאה, הפכו ממונחים השמורים לבעלי מקצוע בלבד, למונחים שגורים בפי רבים. במאמר הבא נדבר קצת על דרכים שונות לבניה מוצלחת של תיק עבודות בעיצוב גרפי. מה שיביא לכם לקוחות, הזדמנויות ובהמשך גם משכורת יפה, סיפוק בעבודה ותנאים נוחים. רוצים לשמוע עוד? קדימה, בואו נתחיל.
אפשרויות התעסוקה למעצבים בתחילת דרכם
בגדול, משום שבדרך כלל המטרה היא להכין תיק עבודות אחד ממוקד, שם אפשר למצוא מגוון של עבודות בתחומים מגוונים, הרי שחשוב להבין מה אפשרויות התעסוקה העומדות לפניכם לפני שתבנו את תיק העבודות. ההמלצה לכם, מי שמעוניינים להתקבל לעבודה חדשה, היא לערוך עם עצמכם בירור קטן כדי להבין טוב יותר לאלו עבודות אתם מכוונים. כך לא רק תדעו לאן פניכם מועדות ואילו משרות פנויות יכולות להתאים לכם, אלא, יהיה לכם קל לבנות תיק עבודות תומך שיעזור לכם להתקבל לעבודה המושלמת עבורכם. ובכן, כאמור, יש מספר תחומים העומדים מתחת למטריה הענקית של 'עיצוב גרפי':
1- עיצוב אתרים ועיצוב אפליקציות: חווית משתמש או בשפה המקצועית: UI / UX, אלו מונחים המתייחסים לחוויה של הלקוח שעה שהוא נכנס לאתר או לאפליקציה. בדרך כלל הלקוח בקצה לא בהיכרח מבין היטב מדוע הוא מעדיף אפליקציית תשלומים אחת על אחרת או אתר חדשות מסוים. אבל אתם, מי שמתמחים בעיצוב גרפי מבינים היטב, בעיצוב, כל פרט חשוב ויכול להשפיע על כמות המשתמשים באתר או באפליקציה. מעצבים טובים ומוכשרים יכולים להעלות את הערך של המוצר הדיגיטלי במאות אחוזים לעיתים. כמובן, התרגום המיידי של התנועה הזו הוא כסף.
2- עיצוב מוצרי שיווק כמו כרטיסי ביקור ופליירים: מדובר על עיצוב בעולם הפיזי, עיצוב המיועד לעסקים קטנים או גדולים. זה יכול להיות כאמור, עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב לוגו, עיצוב פוסטר או פלייר וכן הלאה.
3- עיצוב לוגו ושפה ויזואלית למותג או חברה: קטגוריה נפרדת שהיא יצירה של שפה שיווקית במימד הויזואלי אשר תשמש את החברה או המותג בכל סיטואציה. אמנם, מדובר על קטגוריה משיקה לשתי הקטגוריות הקודמות ובכל זאת, מדובר על תחום התמחות ספציפי.
המטרה שלכם היא לשלב את כל סוגי העבודות הללו בתיק אחד
ההמלצה שלנו היא כמובן לערוך תיק עבודות מסודר בענן וירטואלי, כך תוכלו לשלוח את הלינק ולצרף אותו לכל מייל או הודעה ברשתות החברתיות. אתם יכולים לבחור כמו ליצור 'אתר קטן' ואתם יכולים להכין משהו קצת יותר פשוט באתר אחסון וירטואלי קיים. המטרה היא להכניס כמובן את העבודות הטובות ביותר שלכם, אלו שקיבלתם עליהן הכי הרבה מחמאות ואלו המבטאות בצורה הטובה ביותר את הכישרון שלכם. אבל, באותה הנשימה, אל תוותרו והכניסו כמה שיותר עבודות מסוגים שונים. כמובן, אם הנטיה שלכם היא למקצוע מסוים העדיף בעיניכם על פני אחרים אתם מוזמנים לצרף מספר עבודות העוסקות באותו התחום. אבל, ההמלצה שלנו היא תמיד לשמור מקום לגיוון כי אתם אף פעם לא יכולים באמת לדעת איזו הזדמנות תיקרא לפניכם.
בנוסף, תמיד טוב להסתכל בדוגמאות ברשת, כאלו שיעזרו לכם לנסח טוב יותר את השפה הויזואלית בה תרצו להשתמש בסופו של דבר.