בעלי עסקים צריכים להכיר את המשוואה טוב יותר מכל אחד אחר. בין אם אתם אוהבים את זה ובין אם לא, גם אם אתם מוכשרים מאוד במה שאתם עושים, בסופו של דבר, כל עוד לא תשקיעו בשיווק, הרי שכל העבודה הקשה תרד לטמיון, אין מה לעשות, בלי לקוחות, אין עסק. במאמר הבא נדבר קצת על אמצעי שיווק ופרסום ונדבר בהרחבה על התפקיד של מוצרי פרסום לעסק. ננסה להסביר למה הם כל כך חשובים ואיך גם אתם יכולים ליצור פריטים קטנים, ממותגים, שיצמיחו את העסק שלכם. מתחילים עכשיו.
כמה מילים על מדע השיווק
משרדי פרסום לעסקים מנסים כבר לענות שנים על השאלה: מה הגורם שמוביל אנשים לבצע רכישה בסופו של דבר. הרי אי אפשר להגיד שמדובר על משוואה פשוטה. שכן זה לא מספיק לפרסם את דבר קיומו של מוצר או שירות מסוים כדי להוביל המונים לבצע רכישה מהעסק אשר תכניס אליו עוד כסף. אנחנו לא נלאה אתכם בכל הפרטים אבל אנחנו כן נגיד שאם יש דבר אחד שיכול להעלות את מחזור המכירות במידה משמעותית, זה להפגיש את הלקוח עם שם המוצר או המותג מספר רב של פעמים ככל הניתן יחד עם שיפור מתמיד של המוניטין שלו . לא, אנחנו ממש לא מתכוונים לכך שאתם, בעלי העסק צריכים להתקשר בעצמכם, לכל לקוח בכל יום, כדי לשכנע אותו לרכוש מהמוצר. לא רק שזה לא פרקטי ומבזבז לכם זמן, הרי שוודאי באופן הזה הלקוח לא ירכוש מכם שום דבר. אלא, אתם יכולים בהחלט כמו 'לזרוע את שם המותג' במוצרים שונים, כאלו שיעברו מיד ליד ויזכירו לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם מי אתם ומה הם יכולים לקבל כתוצאה משיתוף הפעולה אתכם.
מה חשוב לדעת על עיצוב מוצרים לשיווק
אנחנו רוצים להניח כמה כללים לעבודה עם מוצרים לשיווק:
- דעו כי מוצרים לשיווק יכולים להיות כל דבר, באמת, כל דבר: זה יכול להיות עט ממותג אותו אתם נותנים במתנה ללקוח בסוף כל פגישה, אלו יכולים להיות מחזיקי מפתחות או חולצה, מוצרים לפרסום יכולים להיות גם מוצרים הניתנים בתור תשורה לעובדים וגם הם נושאים את שם המותג. אתם יכולים לבחור לתת את המוצרים בתור מתנה בתום פגישה עם לקוח, אתם יכולים לאפשר ללקוחות לרכוש מוצרים משלימים לשירות אותו קיבלו אצלכם ועוד. מדובר על עולם אינסופי ומלא יצירתיות.
- לא כדאי לוותר על איכות: יש איזו תפיסה, כאילו מוצרים לשיווק חייבים להיות מוצרים 'זולים'. האמת היא כי אנחנו דווקא דוגלים בשיטה ההפוכה. ככל שתבחרו במוצרים איכותיים יותר, כאלו שישמשו את הלקוח ובעיקר, כאלו שיראו טוב באמת, כך יהיה לכם הרבה יותר קל לשכנע את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם בכך שאתם אנשי מקצוע מעולים, מי שלוקחים את עצמם ברצינות הראויה. אגב, הכלל הזה מקבל משנה תוקף אם אנחנו לוקחים בחשבון כי המוצרים הללו עלולים לעבור מיד ליד ולהגיע לקהל חדש של לקוחות פוטנציאלים. כך ששוב, תמיד חשוב להתייחס בתשומת לב למידת האיכות של המוצרים.
איך ממתגים נכון מוצרים לפרסום
עכשיו, אחרי שבחרתם את המוצרים המתאימים ובחרתם באסטרטגיה השיווקית הנכונה עבורכם, בואו נדבר על מיתוג מוצרים בצורה נכונה ומקצועית. ראשית, חשוב לדעת, אין טעם ביצירה של מוצר לפרסום בלי להשקיע מחשבה במיתוג ועיצוב של המוצר כך שיספר את הסיפור של המותג שלכם. זה מתחיל בבחירה של הצבע של המוצר, למשל, אם החברה שלכם ממותגת בצבעים כחול ואדום, הרי שכדאי להזמין עטים בצבעים הללו. בנוסף, חשוב להקפיד להניח את הלוגו כך שיספר את הסיפור שלכם ויצביע על המותג שלכם. המטרה כאמור, להפגיש את קהל הלקוחות עם השם של העסק ועם תחום העיסוק שלכם מספר רב של פעמים ככל הניתן. רק כך תוכלו להגיע לעוד ועוד קהלים חדשים.
אם אתם רוצים לקבל הכוונה ועזרה מקצועית, נשמח לענות לכל שאלה שלכם באופן אישי.