אינסטגרם היא רשת חברתית פופולארית ביותר. ידוע כיום כמעט לכל עסק כי אם הוא מעוניין לשווק את עצמו בצורה רצינית ולחשוף את עצמו לקהל יעד גדול ומגוון, עליו לעשות זאת באמצעות שיווק ומיתוג בפלטפרומה המדוברת. הרשת החברתית המדוברת בשונה מהפייסבוק למעשה מינפה רעיון פשוט שהפך אותה למעצמה: תמונה שווה לאלף מילים. מדובר על מקום שבו יש לפרסם באמצעות תמונות ועל כן, אמנם חשוב להיעזר בתוכן, אך אין ספק כי התמונות מהוות את העיקר. אם אתם מעוניינים לדעת עוד על הנושא, כדאי שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.
מה חשוב לדעת על אינסטגרם עסקי?
בשנת 2012 אינסטגרם נמכרה בסכום משמעותי ביותר לפייסבוק. האפליקציה המפורסמת נתפסת עבור לא מעט אנשים ככזאת שרק צעירים נמצאים בה ועושים בה שימוש ובכן, אין זה נכון. מדובר על רשת חברתית שמהווה נכס דיגיטלי של ממש לכל עסק, בכל גודל. אם עוד לא פתחתם חשבון בו עבור העסק שלכם, חשוב מאוד שתגדירו אותו כחשבון עסקי, אך עם זאת אם כבר פתחתם פרופיל פרטי בעבר וכבר יש לכם קהל עוקבים שצברתם, חשוב שתדעו כי יש אפשרות להפוך אותו לעסקי בכמה קליקים. יש להכין מראש תמונת פרופיל מתאימה כאשר העדיפות היא ללוגו אשר מייצג את העסק שלכם, כדאי ששם הפרופיל יהיה שם העסק . חשוב להוסיף פרטי התקשרות חשובים לרבות מספר הטלפון ליצירת קשר, קישור לכתובת המייל ועוד.
מה ההבדל בין חשבון אינסטגרם עסקי לבין חשבון אינסטגרם פרטי?
ההבדל המהותי ביותר הוא כמובן האפשרות שלכם כחשבון עסקי לעשות קידום ממומן, אך מעבר לכך על כל תמונה שתשתפו תהיה לכם אפשרות לקבל הצצה למאחורי הקלעים של הפוסט שהעלתם לרבות מידת מעורבות, מספר חשיפות, צפיות, שיתופים וכן הלאה. מדובר ללא ספק על נתונים חשובים ובעלי ערך אשר באמצעותם אפשר להסיק מסקנות בכדי ללמוד ולהשתפר לפוסטים הבאים אשר תעלו. המטרה שלכם תהיה להגיע לקהל יעד הרלוונטי הגדול ביותר וכדאי לעשות זאת באמצעות יצירת תוכן עסקי. מעבר לשיתוף התמונות ניתן להעלות סרטונים אשר קשורים למוצרים שאתם משווקים וזאת בכדי לקבל כמה שיותר תגובות, חשיפה, לייקים ועוד. המטרה שלכם תהיה ללמוד את הקהל שלכם בכדי לספק לו את התוכן שמעניין אותו.
יצירת תוכן לאינסטגרם- מה חשוב לדעת?
מעבר לפוסטים הקלאסיים אשר תהיה לכם אפשרות לשתף בפרופיל שלכם, הרי שתוכלו לשתף את העוקבים שלכם גם בסטורי. מדובר על תוכן אשר משתפים ל24 שעות בלבד. ניתן לומר כי כל תמונה שמעלים לפיד היא חלק בסיפור השלם שרוצים לייצר, הסטורי לעומת זאת הוא תוכן אינטואיטיבי, אקטואלי וקליל יותר. ניתן לתכנן אסטרטגיה של שיתופים גם לסטורי, אך התוכן שבו נחשב לזורם יותר והמטרה שלו היא להעניק לעוקבים שלכם תחושה שהם חולקים אתכם רגעים אישיים בלייב.
כל התוכן בפלטפורמה זאת חייב להיות אסתטי ביותר, אקטואלי ומייצג ועל כן, חשוב ללמוד כיצד לצלם תמונות לרשת המדוברת, כיצד להעלות אותן בצורה נכונה, איזה תיוגים יש לצרף, כיצד אפשר למקד אותו לקהל ספציפי באמצעות פילוח ו"האשטגים" ועוד.