עיצוב לוגו לאפליקציה- המדריך המלא

עיצוב לוגו לאפליקציה

אם פיתחתם אפליקציה כלשהי, כדאי שתדעו שהרושם הראשוני עם האפליקציה שלכם הוא האייקון שלה ועל כן, יש חשיבות רבה לאופן שבו מעצבים לוגו לאפליקציה. ניתן לומר כי המפגש הוויזואלי הראשון של כל אדם עם אפליקציה מתחיל קודם כל עם הלוגו שלה. האפליקציות שבוחרים להשתמש בהן או בוחרים אותן על פני המתחרים שלהן, מושפעות רבות מעיצוב הלוגו שלהן. יש חשיבות רבה ללוגו מיושן או חדש יותר, לוגו ייחודי יותר או פחות, לוגו שנראה מבטיח או לוגו פחות מבטיח ועוד.

כדאי תעצבו לוגו לאפליקציה בצורה הטובה ביותר?

בכדי לעצב לוגו לאפליקציה בצורה הטובה ביותר, יש לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים בתהליך עיצוב הלוגו:

ראשית כל, טרם מתחילים לחשוב על צורות, מסרים, צבעים ועוד, כדאי מאוד לבצע מחקר שיתמקד במספר נושאים:

ברמה הטכנית של המחקר המדובר, חשוב מאוד שתזכרו כי לוגו לאפליקציה מופיע במספר גדלים, מגדול לקטן. הגודל הרצוי בחנות האפליקציות לא יהיה הגודל במסך וכאשר הלוגו מופיע בקבוצה או בתזכורות הוא יהיה קטן אפילו יותר. בשלב זה כדאי לגשת ולחפש טמפלטים לפלטפורמות שבהם תרצו לעבוד ולבצע את העיצוב בגודל המתאים.

החלק השני של המחקר ינבע מהתוכן של האפליקציה ויתמקד באיזה אפליקציות דומות יש באותה קטגוריה ואיך הן מעוצבות, מהו הסגנון השולט בקטגוריה, מהי הצבעוניות המקובלת או השולטת בתחום ועוד. המחקר המדובר יסייע לכם למעשה לבסס את האפליקציה שלכם מבחינה מיתוגית ולגרום לכם להחליט האם אתם מעוניינים ללכת עם הזרם ולהראות שייכים או שמא אתם מעוניינים לחרוג ולהיות בולטים יותר. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות.

החלק השני של המחקר ינבע מתוכן האפליקציה ויתמקד באילו אפליקציות דומות יש באותה קטגוריה ואיך הן מעוצבות, מהו הסגנון השולט בקטגוריה ומהי הצבעוניות המקובלת או השלטת בתחום. מחקר זה יעזור לכם לבסס את עצמכם מיתוגית ולהחליט האם אתם רוצים ללכת עם הזרם ולהיראות שייכים, או לחרוג ולהיות הבולטים שבחבורה. כמובן שלכל גישה יש יתרונות וחסרונות ותצטרכו למקם את עצמכם בסקאלה הזו.

לאחר שלב המחקר יש לגבש רעיון. חשוב לגבש מספר ערכים או תכונות אופי לאפליקציה שלכם. כדאי להתחיל בסיעור מוחות עם כמה אנשים שלא בהכרח חשובים כמותכם וערכו מעין שאלון. אל תשכחו לרשום את ההערות.

בעיצוב לוגו, יש רעיון שעומד מאחורי העיצוב ואין צורך כמעט במילים מכיוון שאנשים יזכרו את הלוגו בשל הרעיון שלו ולא רק בשל הצורניות. לפעמים, הרעיון יכול להיות מאוד פשוט או מורכב יותר. מה שחשוב הוא שהלוגו יהיה ייחודי. 

עוד דבר חשוב בתהליך עיצוב לוגו לאפליקציה הוא: פשטות. אם הצלחתם ליצור לוגו שניתן לתאר אותו מילולית במשפט, מה טוב. הלוגו צריך שיהיה בו מעט פרטים ויחד עם זאת שהבולטות שלו תהיה גבוהה. לוגו עם פרטים מרובים יהיה קשה לזיהוי והרעיון שבו יתמסמס, לעומתו, לוגו בעל צורה ייחודית ובולטת יתפוס את תשומת הלב.

בחירת צבעים ללוגו

לצבע יש משמעויות רחבות ומשתנות בכל הנוגע לעיצוב לוגו לאפליקציה. בתרבות אחת אדום לדוגמא הוא סכנה ובתרבות אחרת הוא חתונה. על כן, חשוב מאוד להגדיר מראש את קהל היעד ולבדוק האם יש לקהל היעד הזה רגישות כלשהי לצבע כלשהו. שימוש בצבע דומיננטי יקל על רמת הזיהוי והזכירות של הלוגו. לוגו מרובה צבעים לרוב יהיה יותר עשיר, אך פחות זכיר.  לצבע יש משמעות בתוך השדה של עיצוב לוגו לאפליקציות, כך לדוגמא: רוב האפליקציות החברתיות משתמשות בצבע כחול ואילו אפליקציות התקשרות לרוב יהיו מסומנות בירוק. ועל כן, כדאי לקחת בחשבון את סוג האפליקציה ומהו הצבע של לוגואים של אפליקציות דומות לה.

חשוב מאוד לבחור קומפוזיציה נכונה ללוגו וכן, חשוב מאוד לקבל פידבק על הלוגו טרם הוא יוצא לאור. יש לשאול את השאלות הנכונות בפידבק כגון: מה עובד ומה לא עובד בלוגו שעיצבתם, מה חושבים שהוא משדר, האם הוא עונה לתדמית שרצו ליצור וכיצד הוא מתפקד בסביבות תאורה שונות ועל רקעים משתנים. חשוב לקחת בחשבון את ההערות שעולות בכדי לתקן את הלוגו בהתאם אליהן.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
נטע אפק

נטע אפק

נטע עוסקת בתחום העיצוב מעל 5 שנים ושמחה לשתף אתכם בידע שלה

אולי גם יענין אותך...