מעצבים יכולים להיות בעלי דמיון ויצירתיות ועדיין יהיו כבולים לצרכים של הלקוחות שלהם ובעיקר לאילוצים טכנולוגיים. הטכנולוגיה מאפשרת לנו להגיע למקומות נפלאים אבל רק אם נזין אותה בכל הנתונים והמידע שהיא יכולה לתרגם במלוא פוטנציאל הוויזואליות שלה.
כך, אתרים חייבים להיראות טוב ונכון במחשבים ובמכשירים שונים בדיוק לפי הפלטפורמה ומגבלותיה.
עיצוב למובייל שבו גולש רוב הטרפיק
כדי לעצב אתרים בימינו חייבים להתייחס ראשית למכשירים שבהם צופים ולכן כל המעצבים שמקבלים השראה חייבים להיות יצירתיים ובעלי זיקה טכנולוגית על מנת להתאים אותה למכשירים העיקריים שהם מכשירי מובייל.
מדובר בעיקר בטלפונים סלולריים ולכן בניית אתרים למחשב חייבת להתאים עצמה קודם למובייל, משום שרוב התעבורה באתרים אלה בישראל ובעולם נעשית שם. לא לכל אדם יש מחשב או שהוא יושב על מחשב רוב שעות היממה, ולכן אנחנו רואים שרוב הקניות וחיפושי המידע נעשים במובייל. בעל עסק שלא יתאים למובייל את האתר שלו מבחינת נגישות וקלות השימוש והגלישה בו פשוט יפסיד לקוחות שיעברו למתחרים.
לשמור על נגישות המידע
החשיבות של עיצוב אתרים במובייל היא בכך שהמידע לא הולך לאיבוד בגלל הגודל המוקטן יחסי לדסקטופ של מחשב. כמו כן, חשוב לוודא לא להגזים בעיצוב מרוב התלהבות.
תפסת מרובה לא תפסת ולכן חשוב שלא יהיה שם גודש של אלמנטים שעולים אחד על השני ובכך מסתירים ומפריעים לזוז ולבצע פעולות.
עיקרון חשוב נוסף הוא שמה שנראה פשוט על הדסקטופ יכול להיראות מורכב במובייל משום שהכפתורים קטנים או לא מגיבים היטב למגע האצבעות. כך שיש חשיבות להמציא לפעמים את הגלגל מחדש ולמצוא דרך שגם במובייל אפשר יהיה לגלוש בחופשיות מדף לדף ולבצע פעילות כמו הגדלה, העתקה, צילום מסך, כניסה למילוי פרטים, קנייה, בדיקת המוצר מכל הכיוונים, פתיחת תפריטים נוחה גם כשרוצים לבחור דגם, צבע ומידה, הזנת פרטים למשלוח כך שלא ייעלמו וייקלטו מיד ובצורה טובה.
התנהגות גולשים שונה
מובייל אינו מחשב שיושבים אליו בנחת ויש את כל הזמן שבעולם לגלוש ולחפש. צריך לקחת בחשבון שמי שעובד על מובייל וגולש משם אינו קשוב במיוחד אלא הוא עושה זאת לפעמים בזמן נסיעה, בהמתנה בתור, בכיתה, בזמן שיחה עם מישהו. כלומר, גם אם מבצעים פעולה וחוזרים אליה לאחר כמה דקות אסור שהדף ייעלם סתם ככה. אמינות טכנולוגית חיונית לא פחות והיא זאת שקובעת את התנהגות הגולשים. זה מחייב גם מהירות גבוהה של טעינת הדפים כדי שלא יישארו עם הטלפון ביד בהמתנה.
אתרים שמדגימים עיצוב נכון
Typeform – חברת טפסים שמציעה עיצובים מיוחדים אבל למשתמשי המובייל היא משפרת את האתר ומציעה זמן טעינה מהיר מאוד. לשם כך היא גם מפשטת את דפי האתר עצמם להקלה על חוויית משתמש. פשוט הסירות דפים רבים כדי לנקות את הבלגן בעיניים כדי להקל על הניווט.
Etsy – חנות כלבו ענקית של פריטים אופייניים ומסוימים מאוד ולכן במובייל החנות פשוט ניגשת ישר ולעניין: מי שנכנס יודע מה הוא מחפש ואיך וזה כל מה היא מציעה. ישר בהתחלה מופיעים אפשרויות החיפוש, הקטגוריות השונות והפריטים הפופולריים. רק מה שצריך באמת.
Adrian Zumbrunnen– אתר של מעצב UX שמדגים את הצורך פנייה אישית וגישה עניינית. אתר שמעוצב בסגנון צ'אט עם הלקוח שנכנס ומתבקש ליצור אתו קשר על מנת לדעת יותר.
Elf on the Shelf – חנות מוצרים לחג המולד שהופכת את הגלישה בה למסע חיפוש אחר פריטים לחג ומשתפת אתכם בהרפתקה מלהיבה. תוך כדי כך מעודדת אתכם לקנות אבל גם בצורה הכי פשוטה ונינוחה שאפשר.
BuzzFeed – אתר חדשות פופולריות וחידונים שגם מעוצבים במחשבה מראש על מי שקורא אותם, בדרך כלל להעביר את הזמן בדרך לעבודה בתחבורה ציבורית או בבית, ולכן גם קל ונגיש לשימוש ולגלישה.