עיצוב לוגו יוקרתי – כל מה שצריך לדעת
לוגו כבר מזמן לא רק סימן מסחרי. הוא מהווה סימן היכר לבעליו ומבדיל אותו ממתחריו. זאת גם הסיבה שלוגו מעצבים רק לאחר שמקדישים לכך מחשבה, מחקר ואפיון מעמיק בחיפוש אחר המוטיב הנכון, הבידול העסקי ואסטרטגיה מדויקת שתעביר את המסר שרוצים לשדר לקהל היעד המתאים ובכך ליצור תדמית חזקה וברורה בעיקר כדי להשפיע משמעותית על החלטות הרכישה, הטמעת המותג והאמון שיפתח הלקוח כלפי המותג.
מה הופך לוגו ללוגו יוקרתי?
מחקרים מראים שלוקח כ-3 שניות לגבש דעה מוצקה על סמך רושם ראשוני. לכן, הרבה לפני שהלקוח שומע על העסק ועל השירותים שלו הוא מתרשם קודם מהלוגו, מהעיצוב שלו וממה שהוא משדר להם. זאת הסיבה שלוגו שאינו זכיר, מבדל או רלוונטי עלול להזיק לבעליו.
לוגו טוב חייב ליצור רושם ראשוני עוצמתי וחזק, בהתאם למטרות המותג ולסט המסרים שהוא משדר בצורה חזותית ומילולית.
שלושת הפרמטרים לעיצוב לוגו יוקרתי
זכירות
לוגו יוקרתי צריך להיות זכיר וקל לקליטה. ככל שהלוגו פשוט וקל לקליטה, כך יש סיכוי גבוה יותר שהמותג יצליח. זכירות באה לידי ביטוי בעיצוב הלוגו בשלוש דרכים:
זכירות צורנית: צורה פשוטה ומינימליסטית, סמל ייחודי או פונט אלגנטי, קריא וברור.
זכירות צבעונית: שימוש במעט צבעים ובצבעים ברורים וקלאסיים שקל לזהות.
זכירות יצירתית: שילוב בין אלמנטים, טקסט ושטח ריק באופן חכם ואלגנטי. היצירתיות מעניקה ערך אינטליגנטי מוסף ללוגו, ומדגישה את יוקרתו.
בידול
הבידול חשוב במיוחד בעולם בו קיימים אינספור מותגים דומים המציעים את אותם שירותים. לוגו יוקרתי בעיצוב ייחודי ומוקפד מדגיש את הערך המוסף של המותג על פני המתחרים וכך מייצר טריטוריה ייחודית למותג ומסייע להשפיע על החלטות הרכישה של הצרכנים.
רלוונטיות
על הלוגו להיות רלוונטי למותג שהוא מייצג. גם אם הלוגו זכיר ומבדל, אם אין קשר ברור למותג – הלוגו מאבד מערכו. לדוגמה, לוגו למותג יוקרה חייב לשדר אלגנטיות, איכות ורשמיות שמתאימים לאופי המותג בעוד לוגו לחנות צעצועים יהיה לרוב צבעוני ושמח.
לאיזה עסקים לוגו יוקרתי מתאים?
יוקרה נתפסת כאיכות ולכן עסקים שיודעים שזה מה שהם מציעים ללקוחות צריכים להקפיד עוד יותר על לוגו שמשדר זאת. ישנם עסקים אשר ברור לכולם שהם משדרים יוקרה משום שהם מוכרים שירותים ומוצרים שמזוהים ככאלה כמו חנות שעונים, לעומת עסקים שזה לא ברור כ"כ ודווקא בגלל זה הם ירצו לחזק זאת בלוגו ולשדר יוקרה משום שקהל היעד יודע להעריך איכות ויוקרה ומשכך יניחו מראש שיש לעסק סטנדרטים גבוהים ומוקפדים ויש הלימה מסוימת בטיב ובאיכות של כולם.
קווים מנחים לעיצוב לוגו יוקרתי
עולם העיצוב משתנה תדיר, אך תמיד יהיו קווים מנחים עליהם מבוסס עיצוב לוגו יוקרתי:
פחות זה יותר – הלוגו צריך להיות מבוסס על רעיון אחד ברור וייחודי
צבעים קלאסיים – יש להימנע משימוש ביותר מדי צבעים. צבע אחד או שניים מספיקים כדי ליצור תחושת יוקרה.
קריאות – חשוב לבחור בפונטים ברורים ולוודא שהלוגו נראה טוב וברור גם בגודל קטן
| תנו מבט בפוסט עיצוב לוגו בעזרת צ'אט גיפיטי אם אתם מעוניינים לדעת עוד על הנושא.
אילו מסרים עלינו לשדר בלוגו?
כדי לעצב לוגו יוקרתי, עלינו לבחור בקפידה את המסרים שישדר הלוגו. המסרים מבוססים על ארבעת הפרמטרים המאפיינים לוגו טוב, פנייה לקהל היעד ופירמידת המסרים. ככל שנדע כיצד לשדר מסרים באמצעות עיצוב, נוכל לבחור את המסרים הנכונים ולבטא אותם בלוגו.