אנו חיים בעולם תחרותי. כל עסק מכיר ומבין כי עומדים מולו לא מעט עסקים שמתחרים בו ועל כן, לא פעם מאוד קשה לבלוט ולגרום לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים לבחור דווקא בו על פני מתחריו. בעידן שבו אנו חיים מיתוג הוא שם המשחק. ככל שעסק ימתג ויבדל את עצמו מכלל העסקים המתחרים שלו בצורה מוצלחת יותר, כך הוא יבחר על ידי קהל לקוחות יותר. מיתוג גרפי איכותי מתבסס בין היתר על מוצרי פרסום שונים אשר ימשכו את הקהל שלו ויגרמו לו להפוך ללקוחות קבועים. אחד ממוצרי הפרסום הפופולארי והחשוב ביותר עבור עסקים כיום הוא רולאפ. מדובר על דוגמא למוצר פרסום אשר בהחלט יכול למשוך את לב הלקוחות כאשר הוא מעוצב בצורה טובה, נכונה ואיכותית, בהתאם למיתוג של העסק.
החשיבות של עיצוב רולאפ מוצלח לעסק
אם תשאלו משווקים, 'מה עובד', מה יכול להפוך לשלט הפרסומת הטוב ביותר לעסק, לא תהיה ממש תשובה אחת לשאלה הזו. בסוף, מהרגע בו הלקוח חושב על השירות אותו הוא צריך או רוצה ועד שהוא מבצע את העסקה בפועל, הוא יעבור בכמה 'תחנות', עד לביצוע העסקה. תהליך הבחירה קשור לכמה דברים:
- מצבו של הלקוח באותו היום: איך הוא 'קם הבוקר', האם היה לו מצב רוח טוב וכן הלאה.
- האם יש קשר בין המוצר שאנחנו משווקים לצורך של הלקוח: האם בית העסק נותן מענה אמיתי.
- האם הזכרנו ללקוח מספיק פעמים מי אנחנו: מי אנחנו זה לא רק איזה מוצר אנחנו יכולים לספק לו. אלא, איך אנחנו מתייחסים למקצוע שלנו. האם אנחנו לוקחים את עצמנו ברצינות וכן הלאה. הלקוח מקבל כמו לתת מודע מסרים אשר בפועל יובילו אותו לבצע עסקה. עיצוב מוצלח ואיכותי, בהחלט יכול להשפיע בדיעבד על הבחירה של אותו לקוח להוציא את האשראי .
אבל כדי להבין איך להשתמש בו בצורה נכונה, אנחנו צריכים להבין מה זה רולאפ? המשיכו לקרוא ומיד תבינו הכל.
אז מה זה רול אפ?
אז מה זה בכלל רול אפ? מדובר על פוסטר גדול ומתוח שיש לו נוכחות בולטת ביותר. הוא משלים את התפאורה וניתן להציב אותו בחזית של בית העסק שלכם, באירועים עסקיים, בכנסים, במשרד, בנקודות מכירה שונות ועוד. באמצעותו מיתן להעביר מסרים מכל סוג, בין אם הוא עומד בחזית ובין אם הוא מצוי ברקע. אחת היתרונות של רול אפ מעוצב ואיכותי, הוא שאנחנו מציבים אותו בנקודות אליהן סביר שיגיעו לקוחות פוטנציאלים. כלומר, אם אנחנו בוחרים להניח את השלט הפרסומי האישי הזה שלנו, הרולאפ, ליד נקודת מכירה בכנס, הרי שאנחנו באופן טבעי מגדילים את הסיכוי שלנו למכור באותו אירוע. אם אנחנו בוחרים להניח אותו ברקע של אירוע אחר כיוון שאנחנו לצורך העניין, מממנים את אותו אירוע, הרי שאנחנו רוצים להטמיע אצל המשתתפים את ההבנה כי אנחנו, בעלי העסק, שותפים לקיום האירוע. את זה אנחנו יכולים לעשות כאשר אותה פרסומת למעשה כל הזמן עומדת בזווית העין של אותם משתתפים.
למה לא כדאי לזלזל בתהליך הדפסת רול אפ
קודם כל, אנחנו רוצים להזכיר כי הדפסת רול אפ בעיצוב הנכון הוא חשוב מכמה טעמים. קודם כל, משום שבאופן הזה, אנחנו כמובן, משווקים את המוצר או השירות אותו אנחנו רוצים לשווק. מה שמגדיל את הסיכוי שלנו להכנסות נוספות. שנית, כאשר אנחנו מעצבים בקפידה את אותה פרסומת, אנחנו משדרים לעולם כי אנחנו לוקחים את עצמנו במלוא הרצינות. אנחנו כמו אומרים לעולם כי אנחנו מתייחסים למה שאנחנו עושים בכובד ראש וכמו שאנחנו משקיעים בפרטים הקטנים לאורך תהליך העיצוב, כך אנחנו נשקיע בהמשך בלקוחות שלנו.
כיצד תעצבו רולאפ מושלם לעסק שלכם?
הנה כמה דברים שיהפכו את הרולאפ שאתם מעוניינים בו ללא פחות ממושלם: ראשית ככל, העיצוב שלו חייב להיות חדשני. על העיצוב להעביר מסר צעיר ולהיות חי ובולט. הוא חייב לשדר חדשנות ויצירתיות. מעבר לכך הוא חייב לכלול תמונה טובה אשר מהווה את הפרסום החשוב ביותר של העסק או החברה. התמונה צריכה להיות רלוונטית, מדויקת, מעניינת ויצירתית. הרולאפ כולו צריך להיות צבוע בצבעים שמהווים את השפה העיצובית של המיתוג הכללי של העסק וכן, המסר שבו חייב להיות חד וחותך ועל כן, אם החלטתם לשלב בו כיתוב כלשהו, אין להכביד באמצעות מלל רב ומעייף וחשוב מאוד שהמסר המילולי יהיה קצר, חד, חותך ואם זה מתאים גם הומירסטי.
רולאפ מידות
המידות הסטנדרטיות של רולאפ הן בדרך כלל:
- 85 ס"מ רוחב על 200 ס"מ גובה (הגודל הנפוץ ביותר)
- 100 ס"מ רוחב על 200 ס"מ גובה
- 120 ס"מ רוחב על 200 ס"מ גובה
עם זאת, קיימות גם מידות נוספות בהתאם לצרכים ולדרישות הספציפיות. אבל אנחנו צריכים לזכור כי בתהליך העיצוב אנחנו אף פעם לא רוצים ליצור פרסומת אשר עלולה להתפרס על כל השטח העומד לרשותנו. כאשר אתם חושבים על רולאפ מידות, תמיד תשאירו עוד 10 סנטימטרים למטה, אשר יהיו כמו 'שטח מת', מתחת לפרסומת. כך לא יבלעו פרטים חשובים מעיני הלקוחות שלכם. כמו למשל, פרטי יצירת קשר או מבצע מיוחד אליו הם צריכים לשים לב באופן ספציפי. כמובן אפשר לבחור עיצוב רולאפ על תא שטח גדול יותר. אם אתם מחפשים מוצר רחב יותר למשל וכן הלאה. אנחנו תמיד נמליץ, אם אתם רוצים להגדיל את תא השטח, להתפרס לאורך ולא לגובה. כיוון שכאשר אתם מגיעים לאירועים חשובים וכדומה, אתם לא רוצים חלילה להעמיד שלט פרסומי לא יציב דיו. מטבע הדברים, ככל שהמוצר יהיה רחב יותר ופחות גבוה, כך הוא יחזיק טוב יותר. אל תשכחו כי בחירה מהסוג הזה תשפיע על מחיר הרולאפ. כך שכדאי לקחת זאת בחשבון.
למה כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע
בסופו של יום, עיצוב רולאפ כמו עיצוב של כל חומר פרסומי, תלוי בהרבה משתנים. כיוון שאנחנו יכולים לקחת את הרעיונות שלנו למקומות שונים, אנחנו כל הזמן צריכים שתהיה לנו מטרה ברורה מול העיניים. לכן, אנחנו ממליצים לכם לדבר עם אנשי מקצוע מנוסים. ביחד, תוכלו לחשוב על סיפור המסגרת אשר יכתיב את הטון בכל חומר פרסומי אותו תרצו להוציא. מעבר לכך, הרי שאנשי מקצוע מעולים ידעו איך לבחור את פלטת הצבעים הנכונה, איך לסדר את המשפטים כך שיספרו את הסיפור שלכם בצורה הטובה ביותר וכן הלאה.
העיקר הוא לא לנוח על זרי הדפנה. כאמור, אנחנו חיים בעידן תחרותי. אם לא תמצאו את הדרך לבלוט מעל האחרים, במידה רבה לא תישארו במשחק. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ולקבל מענה מקצועי עוד היום. לפרטים ומידע נוסף על בחירת גודל של רולאפ בהתאם לצורך, תהליך הדפסת רול אפ, מחירים ועוד אנחנו כאן.