איך להעביר מסר בעזרת בחירה נכונה של פלטת צבעים לעיצוב

פלטת צבעים לעיצוב

תוכן עניינים

אנחנו בני האדם משתמשים לא רק במילים כדי לתקשר האחד עם השני. המוח שלנו קולט אינפורמציה בדרכים שונות. אחת הדרכים שלנו, בעלי העסקים לתקשר עם הלקוחות שלנו, זה על ידי בחירה נכונה בפלטת צבעים מנצחת. פלטת צבעים עוזרת לנו להדגיש את העקרונות של המותג בלי בעצם להגיד שום דבר. אנחנו נשתמש בפלטה הנבחרת בשביל לעצב את האתר, כרטיס הביקור ועוד. כדי להבין טוב יותר איך בוחרים נכון את הצבעים שישרתו את המותג וכדי להבין איך רואה את הדברים מעצב גרפי מקצועי, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר הבא.

מה המטרה בבחירה של צבעים למיתוג

אולי הדבר הנכון הוא להתחיל מהבסיס. מה התפקיד של צבעים בעיצוב המותג? אנחנו יודעים כאמור, כי בני האדם מקבלים מסרים לא רק דרך מילים. חישבו על עצמכם. איך אתם מרגישים כאשר אתם נכנסים לחנות באירופה רגע לפני חג המולד? הצבעים של האדום והירוק, מסמלים חגיגיות והתרגשות באוויר. לעומת זאת, אם אתם נכנסים למשרד עורכי דין מצליח המעוצב בצבעים מונוכרומטיים. צבעים של שחור ולבן, התחושה אותה תקבלו היא של משרד יוקרתי. משרד נחשב בו עובדים אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה.

אתם בתור בעלי עסקים חייבים לזכור כי אין שני לרושם ראשוני. עוד לפני שאתם פותחים את הפה, אתם רוצים להבטיח כי הלוגו שלכם יהיה יוקרתי וימשוך את העין. כרטיס הביקור יפתיע את הלקוחות הפוטנציאלים והאתר יעוצב באופן כזה שלא יתן לגולשים לעזוב. חוש הראיה הוא מהחושים הדומיננטיים עבור בני אדם באשר הם. בחירה נכונה בצבעים מתאימים תשדר ללקוחות את המסרים החשובים ביותר עבורכם. אלו שאתם יודעים כי חייבים לעבור ללקוחות ברגע הראשון. בנוסף, אל תשכחו כי ברגע בו תבחרו פלטת צבעים לעיצוב, הצבעים ימשיכו ללוות את כל המוצרים שלכם. כלומר, תוכלו ליצור קונוטציה בין הצבעים בהם בחרתם ובין המותג, כך שגם הלקוחות יזהו אתכם עם הצבעים הללו. אז איך בוחרים נכון? כאן תמצאו את המדריך השלם.

בשלב הראשון, עלינו להבין את הסיפור של העסק

עיצוב הוא חלק אינטגרלי מהשיווק של העסק. כל שיווק טוב מתחיל מהיכרות עם הסיפור של המותג. לצורך העניין, סיפור הוא שורה של מסרים אותם הייתם רוצים להעביר ללקוחות שלכם. למשל, משרד לעורכי דין ירצה לשדר ללקוחות כי מדובר על עסק רציני ומקצועי. לעומת זאת, עסק לממכר צעצועים לילדים ירצה לשדר משהו אחר לחלוטין. במקרה השני אנחנו נרצה להשתמש בפלטת צבעים ססגונית. לעומת זאת, במקרה הראשון, נלך על קו שמרני בדרך כלל.

בשלב השני, נכיר את המאפיינים מאחורי הצבעים עצמם

מחקרים במדעי המוח כבר מנסים לפענח שנים את הקשר הקוגנטיבי המתקיים במוח למראה צבעים מסוימים. אפשר לומר בגדול כי הצבעים הבאים מעוררים את התחושות הבאות:

  • אדום: מייצר תחושה של להיטות ודחיפות. לצורך העניין, לא במקרה ברשתות החברתיות מסמנים הודעות שלא נקראו בצבע אדום. כדי לעודד אותנו לפתוח את תיבת ההודעות בהקדם האפשרי.
  • צהוב: צהוב וצבעים חמים בכלל קודם כל תופסים את העין. מה שכמובן בעלי עסקים מעוניינים בו. בנוסף, צהוב מסמל חיוניות, חיוביות, חמימות וכן הלאה. הצבע יתאים לבעלי עסקים העוסקים בטיפול למשל או מי שמעניקים שירותים בתחומי התרבות והפנאי.
  • סגול: סגול ופלטת צבעים קרים, כמו כחול כהה למשל וכן הלאה, משדרים בדרך כלל יוקרה. לכן, בדרך כלל נבחר בצבעים הללו בשביל לעצב משרדים, אתרים של אנשי מקצוע המעוניינים לשדר יוקרה וכן הלאה.

שחור ולבן: הצבעים הללו יכולים לשדר יוקרה והם יכולים לשדר דווקא חוסר מאמץ אותו אנחנו לא מעוניינים לשדר. כאן, הכל תלוי בבחירה של המעצב הגרפי. עיצוב נכון יבטיח לנו תוצאה טובה

מה זו פלטת צבעים ולמה היא חשובה

בדרך כלל, בעיצוב של אתר, אנחנו לא משתמשים רק בצבע אחד. אלא, אנחנו משתמשים במספר צבעים כדי לספר את הסיפור המלא של המותג. שוב, אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לאתרים שונים ברשת ולראות זאת בעצמכם. בסוף, גם אם לצורך העניין בחרנו ללכת על צבע אדום בתור צבע דומיננטי או כחול, אנחנו לא נרצה לצבוע את כל האתר באותו הצבע בדיוק. אלא, נרצה להשתמש בגוונים שונים של הצבע, באלמנטים אחרים מתוכו. בנוסף, אנחנו לא פעם בוחרים כמובן לשלב יותר מצבע אחד בתוך התמונה. למשל, אנחנו יכולים לבחור לצבוע את המותג בצבעים סגול וצהוב או כחול וורוד. כמובן, הבחירה לא מקרית, אנחנו בוחרים כל צבע וצבע מתוך כוונת מכוון. אבל אנחנו רוצים לראות כי יש הרמוניה בין הצבעים השונים, אנחנו רוצים להיות בטוחים בכך שהשילובים בהם בחרנו גם מצליחים להעביר את המסר ובאותה נשימה, משתלבים האחד עם השני. בעבר, מעצבים גרפים השתמשו בעיקר בכישרון שלהם כדי להצליח ולהביא את המענה המדויק בכל פעם מחדש. אבל היום, אנחנו יכולים לראות כלים חדשים המאפשרים לנו להכין פלטות צבעים מדויקות בקלות יחסית.

בשלב השלישי, ניקח השראה מאתרים ייעודיים לבחירת פלטת צבעים

רגע לפני שנדבר בהרחבה על המקומות בהם תוכלו לקבל מידע אשר יעזור לכם לבנות פלטת צבעים מנצחת, אנחנו נציין כי דווקא משום שיש מקומות רבים בהם אתם יכולים למצוא את המידע, חשוב לבחור בכלי אשר מאפשר לכם להישאר ממוקדים ומדויקים לצרכים שלכם. אתם אלו אשר תוכלו להעיד על עצמכם, אילו אתרים עוזרים לכם יותר ופחות. אנחנו כאן כדי לתת קצת השראה.

אתר ראשון: Design Seeds, קודם כל, מדובר על אתר אשר לא רק עוזר לכם לבנות פלטת צבעים מושלמת, אלא כזה אשר מביא את הרעיונות בעטיפה אשר מזכירה קצת יצירת אומנות. באתר העורכים לוקחים תמונות מחיי היום, יום. בין אם אלו צמחים, פרחים או אפילו שטיח על רצפה של בית ובונים בהשראת התמונה, פלטת צבעים. כך, אתם יכולים גם לקבל השראה לפלטות צבעים מיוחדות ועל הדרך, בזכות העטיפה הייחודית דרכה האתר מביא את הרעיונות השונים, אתם גם יכולים לקבל משהו מהאסוציאציות העולות מפלטות צבעים שונות.

אתר שני, האתר הפופולארי Coolors.co: האתר נחשב פופולארי במיוחד בקרב מעצבים ואנשים מין השורה. מדובר על אתר פשוט יחסית המאפשר לכם ליצור פלטת צבעים בקלות וביעילות. מי שמחפשים מקום בו אפשר לקבל רעיונות במהירות יחסית, באווירה קלילה ובלי מאמץ, זה בדיוק האתר עבורכם.

אתר שלישי Canva: האתר המפורסם Canva מאפשר למשתמשים מכל רחבי העולם, גם מי שלא עוסקים בעיצוב באופן אישי, להפוך מעצבים ברגע אחד. היתרון של המערכת הייחודית הזו היא שלא רק שהיא מאפשרת לכם לעצב בקלות פוסט לאינסטגרם או מצגת, אלא, אתם יכולים דרך המערכת לעבוד עם תבנית מוכנה מראש, אותה יצרו המעצבים של Canva  עבורכם. כלומר, במקום לחשוב על פלטת צבעים מדויקת, אתם פשוט יכולים להתחיל לעבוד אחרי שעשו עבורכם את עבודות ההכנה.

אתר רביעי, Color lovers: האתר נחשב וותיק בגזרת אתרי התאמות הצבעים. אבל היתרון שלו הוא בכך שמדובר על אתר עם הרבה מאוד ידע. כלומר, אם אתם מחפשים רעיונות מקוריים, חפשו עמוק בתוך האתר ותמצאו בדיוק את מה שאתם צריכים.

אז למה חשוב להתייעץ עם מעצב גרפי בעת בחירת פלטת צבעים לאתר?

על פניו, אם אתם יכולים למצוא את פלטת הצבעים המנצחת בכוחות עצמכם, למה כל כך חשוב להתייעץ עם מעצב גרפי? קודם כל, משום שאתם לא בהכרח מנוסים עדיין כדי להבין בדיוק אילו צבעים יצליחו לספר את הסיפור של המותג שלכם על הצד הטוב ביותר. בנוסף, אתם בהחלט יכולים לבוא עם השראה ולהגיד מה אתם אוהבים יותר ופחות, אבל איך בדיוק הצבעים ישתלבו באתר או בלוגו, איך לבנות את ההיררכיה בין הצבעים כך שאלו יספרו סיפור ועוד, בשביל זה צריך ידע וניסיון. מעצבים גרפים לא רק עושים עבודה מקצועית כדי להפוך את האתר או הלוגו יפים יותר ואסתטיים. אלא, העבודה של אותם מעצבים היא למצוא את הדרך לספר את הסיפור שלכם דרך סגנון וצבע ולהביע אותו דרך המיתוג. בסופו של יום אנחנו חיים בעידן תחרותי יותר מזה שהכרנו בעבר, אם אתם רוצים להצליח להתמודד בתחרות בהצלחה, אתם צריכים למצוא את האנשים אשר ידעו לקחת אתכם לאורך המסע.

רוצים לעבוד כמו מקצוענים? אנחנו כאן כדי להגשים אתכם חלומות.

מאמרים נוספים

איזה כיף, בואו נדבר!

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם :)

פרטי יצירת קשר
באיזה שירות אתם מתעניינים?