תוכן עניינים

איך לעצב לוגו

סמלים הם דרך יעילה ומאוד תמציתית להעביר מידע על העסק שלכם. אם תשימו לב, רבים מכם מזהים עסקים רק לפי הלוגו שלהם, גם אם שם המותג אינו לוקח בעיצוב חלק. כמו כן, לא פעם גם אפשר לנחש מהו אופיו של העסק רק מהתבוננות בלוגו שלו בפעם הראשונה, גם אם לא שמעתם עליו קודם לכן.

לוגו הוא ללא ספק חלק חשוב מהמותג ויכול להשפיע במידה רבה על איך שאחרים תופסים אותו. לכן מדובר באחת מהשקעות המיתוג החשובות ביותר לעסקים כיום. 

מדוע עיצוב לוגו חשוב?

הלוגו מתפקד כפנים של העסק או החברה, והרבה פעמים הלוגו הוא הדבר הראשון שלקוחות פוטנציאליים רואים. לוגו הוא הרבה יותר מסתם תמונה או אלמנט גרפי, הוא הבסיס של כל המיתוג ובכוחו לעזור ללקוחות לגבש דעה על העסק תוך שניות בודדות.

לכן השקעה בלוגו שיעביר ללקוחות מסר שמדובר בעסק אמין ומקצועי שמספק שירותים או מוצרים איכותיים היא לא פחות מהכרחית. קחו בחשבון שהלוגו שלכם צריך להיות מספיק ייחודי על מנת שניתן יהיה לזהות אותו בקלות.

כמו כן עליו להתאים לכל מיני סוגי מדיות ולהיות יעיל בכל גודל, בין אם יוצג באתר או על מוצרי קידום קטנים. לוגו טוב הוא בלתי נשכח והוא ישפיע על קהל הלקוחות יותר משאתם אולי חושבים.

יש לכם רק הזדמנות אחת לעשות רושם חיובי, נצלו אותה

בימינו טווחי תשומת הלב של האנשים קצרים מאוד, קל וחומר כאשר מדובר בצרכנים. כתוצאה מכך לעסקים יש ממש רק כמה שניות כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים שהמוצרים או השירותים שלהם שווים את ההשקעה.

עיצוב לוגו יוקרתי יכול למשוך את תשומת הלב של הלקוחות במהירות רבה ולהעביר את החזון והערכים של העסק בצורה מעניינת.

זכרו שיש לכם רק הזדמנות אחת ליצור רושם ראשוני חזק, ואם הלוגו שלכם מעוצב היטב, בכוחו לעורר עניין ולגרום ללקוחות פוטנציאליים לרצות להכיר טוב יותר את העסק או החברה. 

מיתוג מוצלח מספר סיפור שמשפיע על הרגשות של הלקוחות 

עיצוב לוגו הוא רק חלק מהמותג, זה נכון, אך הלוגו משמש בסיס לכל הנרטיב שעליו המותג בנוי. צבעים, גוונים, גופנים, סמלים, כל אלו ועוד נקבעים על פי הסיפור שאתם רוצים לספר ללקוחות והלוגו הוא הבמה להצגת הסיפור שלכם.

האלמנטים של הלוגו יתורגמו מאוחר יותר לכל חומרי המיתוג: כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, דפי נחיתה, אתר ועוד. באמצעות הלוגו והוספתו יוצרים זהות ושפה ייחודית למותג שאתם בונים.

עצבו לוגו בלתי נשכח

לוגו מאפשר ללקוחות להזדהות עם המותג שלכם, הוא הסמל שבאמצעותו מזהים את המותג בכל מקום. מה גם שהמפגש עם הלוגו מעורר זיכרון ויותר מכך, הוא מעורר הרגשה אצל הלקוחות. אם נהיה כנים, סביר להניח שחלק מהאנשים ישכחו את שם המותג, אולם המפגש עם הלוגו שלכם יעורר את הזיכרון מיד, ובמהרה יופיעו אצלם זיכרונות ורגשות הקשורים למותג שלכם.

כאשר הלוגו טוב הוא יעורר זיכרון והרגשה חיוביים לגבי המותג, יבסס את האמון ויזכיר ללקוחות שאתם שם, זמינים עבורם עם המוצרים והשירותים שאתם מספקים. יותר מכך, הוא יבטיח שהמותג שלכם יישאר בתודעה של הלקוחות תמיד.

בסופו של יום הלקוחות מצפים לראות את הלוגו בפרונט וחסרונו מורגש. לכן מדובר בחלק חשוב וחיוני בבניית מותג מוצלח, יצירת שפה ייחודית לעסק והצגת האיכויות הטובות ביותר שלו לקהלי יעד שונים.  

נטע אפק
נטע אפק

נטע עוסקת בתחום העיצוב מעל 5 שנים ושמחה לשתף אתכם בידע שלה

אולי גם יענין אותך...